Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt trådlösa tangentbord vill inte para sig med nya Mini'n.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt ett trådlöst tangentbord från Apple plus en Mac Mini.

Enligt instruktionsboken ska jag trycka på strömbrytaren till tangentbordet och sedan på datorn. Detta ska göra tricket.

Det gör det inte. Blinkar bara som det ska när det letar efter partner att para sig med men hittar inte Minin.
Jag kan då heller inte regga Minin för att ställa in grejerna manuellt.. den är som sagt ny ur kartong.

Vad gör jag?

jag har ungefär samma problem. Köpt begagnad mini. Han har tömt den innan jag fick den. Så när jag startar den står det No Bootable Device - insert boot disk and press any key.
Till denna har jag köpt ett trådlöst tangentbord som tydligen måste parkopplas osx är up and running. Men det får jag inte igång förrän jag kan trycka C på en tangent..

Moment 22.

Måste jag över till grannen i morgon och låna ett usb-tangentbord, eller kan jag gå runt problemet?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-30 08:15
Ursprungligen av Dr Dront:

jag har ungefär samma problem. Köpt begagnad mini. Han har tömt den innan jag fick den. Så när jag startar den står det No Bootable Device - insert boot disk and press any key.
Till denna har jag köpt ett trådlöst tangentbord som tydligen måste parkopplas osx är up and running. Men det får jag inte igång förrän jag kan trycka C på en tangent..

Moment 22.

Måste jag över till grannen i morgon och låna ett usb-tangentbord, eller kan jag gå runt problemet?

Klart lättast att låna ett USBtangentbord (och en mus).

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-30 08:17
Ursprungligen av kenta777:

Jag har köpt ett trådlöst tangentbord från Apple plus en Mac Mini.

Enligt instruktionsboken ska jag trycka på strömbrytaren till tangentbordet och sedan på datorn. Detta ska göra tricket.

Det gör det inte. Blinkar bara som det ska när det letar efter partner att para sig med men hittar inte Minin.
Jag kan då heller inte regga Minin för att ställa in grejerna manuellt.. den är som sagt ny ur kartong.

Vad gör jag?

Du ska inte bara trycka på knappen till tangentbordet, du ska hålla inne den 5 sek eller så, så den gröna LEDen börjar blinka. Du skriver att tangentbordet blinkar, så det kanske står i "sökläge".
Har du Bluetooth påslaget i datorn? Gå in i Systeminställningar:Bluetooth och välj Leta efter ny enhet.
Om det inte finns något tangentbord alls anslutet, tror jag Macen letar efter ett automatiskt men annars är det enklast att ha en mus och ett tangentbord via USB, och sedan para det nya tangentbordet via Systeminställningar:Bluetooth

• Medlem
  • Enköping
  • 2010-01-30 08:17

Enligt min erfarenhet, kan Mini och trådlösa (blåtand) tangentbord och möss få svårigheter att hitta varandra ibland och jag vet ej varför. Men det kan vara bra att kolla att batterierna är färska och sedan när du slagit på tangentbordet och du ser att datorn letar efter det, trycka på någon tangent emellanåt. I mitt fall hjälper det oftast.

1
Bevaka tråden