Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3GS, SIM-kortshållare fast

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-29 23:21

Hej, jag har lyckats med något av det dummaste man kan göra.
Då jag skulle byta SIM-kort i min iPhone 3GS så lyckades jag sätta i hållaren "bak och fram", dvs hålet ligger på fel sida och nu är den fast i utdraget läge..

Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag hatar mig själv just nu, men har ni några råd om hur man kan få ut den?

Har nästan samma problem som dig, men min hållare sitter rättvänd.. :/

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-30 10:16

Detta kanske låter lite tufft men jag hade prövat ta något hårt (inte ett gem eller så utan starkare men som ändå passar i hålet) och helt enkelt försöka "böja"/dra ut den. Går simkortshållaren sönder så finns dom att köpa i efterhand.

Kanske låter riskabelt men det är ju lätt bättre än att ha en iPhone som inte går att använda

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-31 21:53
Ursprungligen av Cokey:

Detta kanske låter lite tufft men jag hade prövat ta något hårt (inte ett gem eller så utan starkare men som ändå passar i hålet) och helt enkelt försöka "böja"/dra ut den. Går simkortshållaren sönder så finns dom att köpa i efterhand.

Kanske låter riskabelt men det är ju lätt bättre än att ha en iPhone som inte går att använda

Såja.. det fungerade utmärkt. Man tackar. Får vara lite försiktigare i framtiden.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-30 16:39

Hur har det gått för dig Rosen?

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-31 23:58

Gött.. hel och allt? inga repor eller nått?

Jag testade tidigare, men den sitter! :/ Har inte riktigt hittat något som fungerar att böja upp med..!

1
Bevaka tråden