Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få videor tillbaka till iPhone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 15:16

Hej,

Jag har tömt telefonen på bilderna och videorna jag tagit med den inbyggda kameran för att redigera dem i ett externt program.

Men nu vill jag ha dem tillbaka till telefonen för att kunna visa dem för andra. Jag har lyckats att få tillbaka bilderna (via iTunes > Bilder) men inte videorna. Hur gör man?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-01 15:26

iTunes > Video ?

Lägg till dom redigerade videorna i itunes, eller lägg den i video katalogen i din hemkatalog så ska dom komma upp under Video i itunes och där kan du synca över dem till telefonen.

Rätta mig gärna om jag har fel.

EDIT: Vad för filformat har du fått på videorna efter du har redigerat? Kan du ha sparat dem i ett format som inte iTunes / iPhone klarar native?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 15:34

Tack för ditt svar NBK. Det vore mycket enkelt om det var så som du säger. Dock finns det tyvärr ingen flik som heter "Video" i iTunes.

Det finns däremot något som heter "Filmer". Dock klickar jag på den kommer jag till en tom sida där jag erbjuds antingen köpa eller hyra filmer från Apple Store vilket jag inte vill göra i dagsläget.

Edit: jag har filmerna i det ursprungliga formatet .mov.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-01 15:36

Filmer menade jag naturligtvis, själv kör jag alla mina system på engelska så jag blandar ihop lite ibland
Kan bara säga hur jag har det på min maskin och där får jag innehållet i min Filmer/Video katalog i hemkatalogen i Videos/Filmer i iTunes.

Sitter inte hemma nu så jag kan inte kolla närmare då det är Winblows på jobbet, har du inte fått några svar som hjälpt dig tills jag kommit hem ska jag kolla då, återkommer

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 15:43

Så här ser det ut i mitt Filmer bibliotek.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 15:48

Aaa, nu har jag fattat. Man kan dra videofilerna från hårddisken till biblioteket. Då dyker de upp i biblioteket som en lista. Jag blev bara förvirrad med de där "instruktionerna" från Apple.

Tack för hjälpen NBK!

Testa att först konvertera filmerna till mpeg-4 (isquint). och sen att bara dra in till iphone "ikonen" under enheter. inte gå "flikvägen".

Edit: attans du han före timofej. men med stora filmer så kan det bli problem med att ha alla filer i Itunes

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 15:58
Ursprungligen av kalle94:

Testa att först konvertera filmerna till mpeg-4 (isquint). och sen att bara dra in till iphone "ikonen" under enheter. inte gå "flikvägen".

Edit: attans du han före timofej. men med stora filmer så kan det bli problem med att ha alla filer i Itunes

Förvisso! Man kan ju dra filmerna direkt till telefonen (och skippa gå via biblioteket)! Tack för tipset kalle94!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-01 16:05

Eller dra direkt till telefonen, varför jag nu inte tänkte på det, gör ju alltid så med iPoden, haha

Skönt att det löste sig!

1
Bevaka tråden