Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook startar inte. Varken batteri eller Magsafe lyser.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer troligen ta med mig datorn till en Serive Provider nu i dagarna, men det kan aldrig skada att fråga här först.

Min MacBook 2-3 år gamla MaxBook vägrar starta. Har testat hela felsökningsguiden på applestore, nollställning etc. utan resultat. Går inte att starta med batteriet varken in- eller urkopplat. Magsafe-adaptern lyser inte, elller, om man tittat väldigt nära ser man att den skiftar till grönt, dock utan belysning. Batteri-dioderna visar ingenting. Sleep-lampan lyser däremot, inte med det skiftande sleep-blinkandet, utan konstant starkt. Ingenting mer händer.

Fråga: Hade varit skönt att veta att detta bara beror på batteriet eller laddaren, men det verkar inte som det, eller hur? Även om batteriet är dåligt ska väl en diod lysa på det, och datorn ska väl fortfarande gå att köra på natadaptern (som förvisso inte lyser och därmed kan vara kass)?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-05 17:52
Ursprungligen av olyckan:

Kommer troligen ta med mig datorn till en Serive Provider nu i dagarna, men det kan aldrig skada att fråga här först.

Min MacBook 2-3 år gamla MaxBook vägrar starta. Har testat hela felsökningsguiden på applestore, nollställning etc. utan resultat. Går inte att starta med batteriet varken in- eller urkopplat. Magsafe-adaptern lyser inte, elller, om man tittat väldigt nära ser man att den skiftar till grönt, dock utan belysning. Batteri-dioderna visar ingenting. Sleep-lampan lyser däremot, inte med det skiftande sleep-blinkandet, utan konstant starkt. Ingenting mer händer.

Fråga: Hade varit skönt att veta att detta bara beror på batteriet eller laddaren, men det verkar inte som det, eller hur? Även om batteriet är dåligt ska väl en diod lysa på det, och datorn ska väl fortfarande gå att köra på natadaptern (som förvisso inte lyser och därmed kan vara kass)?

Koppla bort Magsafe, ta ur batteriet och låt datorn ligga en halvtimma. Sätt tillbaka batteriet, lyser Sleeplampan då också?

• Medlem
  • Kungsör
  • 2010-03-03 00:39

Har samma fel... Har du fått ordning på din? Isåfall vad var fel?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-03 23:29

Har också exakt samma fel på min MacBook sedan några dagar tillbaka. Dock är felet inte konstant utan kommer och går lite slumpmässigt. Frågan är om det är dator eller laddare som felet ligger i?

När laddningen inte fungerat har jag bland annat testat att byta batteri, men det har inte gjort någon skillnad.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-05 16:13

Gick i väg med datorn till en serviceverkstad och där konstaterades det att det var själva Magsafe-laddaren som var glapp/trasig. Datorn är första generationens MacBook från 2006, så ingen garanti fanns kvar.

Ny adapter kostade 750 kr inkl. moms.

1
Bevaka tråden