Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Som ni ser är min text mycket större än texten som skickas till mig.
Har testat allt känns det som: inställningar för meddelanden (har ändrar lite fram och tillbaka, ändrat till andra teman), Format > Återställ standardformatering. Inget har fungerat.
Finns det någon plist-fil som styr sånt här? Eller kan det vara något annat som spökar?
När du säger att du "Har testat allt känns det som: inställningar för meddelanden (har ändrar lite fram och tillbaka, ändrat till andra teman), Format > Återställ standardformatering." menar du att du har testat alternativet att visa text enligt avsändarens formatering? Det är det enda jag kan komma på.
När du säger att du "Har testat allt känns det som: inställningar för meddelanden (har ändrar lite fram och tillbaka, ändrat till andra teman), Format > Återställ standardformatering." menar du att du har testat alternativet att visa text enligt avsändarens formatering? Det är det enda jag kan komma på.
Någon som har förslag? : ) Verkar ju finnas många plist-filer man kan rota med; lite väl många kanske! ; )
Tror ni att en ominstallation kan hjälpa? Jag vill ju dock ha kvar alla skins och inställningar (som jag har fått hålla på med ett tag för att få så jag vill ha det). Eller finns det något annat jag kan testa?
Testa följande som fungerade för mig när textstorlek strulade i Adium.
Öppna ett konverationsfönster, tryck kringla+T för att få upp Typsnitts-rutan. Välj hur du vill ha det och klicka sedan på knappen "Save this setting as my default font".