Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låg micvolym i iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alla mina vänner klagar på att det låter som jag är väldigt långt bort. Till en början trodde jag det berodde på mitt headset (Apple in-ear), men efter att ha bytt till det medföljande headsetet så blev det ingen skillnad. Det blir heller ingen större skillnad då jag tar ut headsetet och pratar direkt i telefonen. Har Telia som abonnemang.

Någon/några som upplever samma problem?

  • Medlem
  • City
  • 2009-11-13 10:52

Samma här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-13 11:00

lika samma för mig, det gäller att tala HÖGT...=/

Ringde Telia. Pratade med två olika personer och båda hörde mig "hur bra som helst". Dom sitter förvisso med bra headsets. Minuten efteråt ringde jag till en kompis som knappt hörde ett ord vad jag sa. Hur som helst, servicekillen hos Telia tipsade om att reseta hela telefonen. Ingen aning om det skulle göra någon skillnad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-13 15:06

att köra en Restore är 21:a århundradets motsvarighet på "formattera om C:", dvs suportens svar på allt de inte har en aaaaaning om

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-14 17:16
Ursprungligen av FreddeB:

att köra en Restore är 21:a århundradets motsvarighet på "formattera om C:", dvs suportens svar på allt de inte har en aaaaaning om

På en iPhone är det typ det enda du kan göra.

  • Medlem
  • 2009-11-14 14:21

Räkna in mig! Bluetooth headset funkar ok, men om jag talar direkt i telefonen eller via det trådade headsetet får jag ofta höra att det hörs dåligt.

Märkligt. Detta har jag aldrig hört (hehe) talas om. Mikrofonen på min 3Gs fungerar som den ska. Problemet verkar därmed vara specifikt för vissa enheter. Right?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-14 21:19

Jag känner absolut igen det här. Använder BT-headset för det mesta (vilket funkar sisådär...) men med tråd-handsfree eller utan hf så klagar väldigt många på att jag hörs dåligt.

  • Medlem
  • 2009-11-15 22:07

Upplever samma sak med min 3gs... :/ Återställning hjälpte inte för min del iaf.

  • Medlem
  • City
  • 2009-11-20 08:18

Näe nu händer det grejor, i varenda samtal får jag påekande om hur dåligt jag hörs, har sett om det ligger damm och skit på mikrofonen men icke... Håller micen inte längre eller vad ska man ta sig till?

Same,same på min och min frus 3GS, skittelefoner !!!

har tyvärr också samma problem. alla klagar på att det hörs dåligt och ringer jag till min vän som också har 3Gs blir det liksom lite antiklimax..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-02-04 20:57

samma fakkin problem här. Kul att binda upp sig två år med detta problem.

Min kollega hade samma problem. Han lämnade in den för service och den nya han fick hade inte något problem med mikrofonvolymen, så... You know what to do.

Kolla att det inte sitter ludd i mikrofonhålet. Och att du inte håller handen över det.

Själv har jag klart och tydligt ljud genom den inbyggda mikrofonen.

Jag har inte heller några problem med volymen på mikrofonen, men jag tycker det är ganska uppenbart att många har det, och de kan inte alla bero på ludd.

  • Medlem
  • City
  • 2010-03-12 14:07

Problemet blir uppenbart när inte sjukhuset hör vad man säger. Blir att lämna in skiten idag.
Någon annan som lämnat in som kan lämna svar på hur det har gått?

Tja, jag kör 3G och kan säga att jag har samma problem med trådat headset, har testat 4 olika, för alla inkl. orginal gäller att den jag talar med hör mig dåligt, brukar få sluta med att jag sliter ut headsetet och pratar direkt i luren. Headseten som jag har är orginal, shure, griffin och nocs. Det sista fungerar bäst men långt ifrån bra...

En sak som jag har upptäckt är att 3.5mmpluggen fjädrar lite i jacket, om man tittar noga så kan man se att den fjädrar ca 0.5 mm in och ut ur jacket, så jag har satt ett buntband som håller ner pluggen så det inte fjädrar. Kolla gärna om ni har samma problem, har inte sett detta på apple-headsetet men det kanske är andra parametrar som spelar in där...

Åh bluetooth fungerar inte heller superduper, har ett BlueAnt-headset som folk klagar över...

  • Medlem
  • City
  • 2010-05-02 07:38

Pgr av diverse andra problem fick jag inte iväg luren förrän drygt en vecka sedan, men bättre sent än aldrig
Lämnade in för ljudet men även damm bakom displayen det står på status (hos Anovo) att jag får en utbyteslur. Återkommer med nivån på mikrofonen så snart jag testat med utbytesluren.
Just nu sitter jag med en candybar i den lägre divisionen och det är efter en vecka med en sådan man inser hur beroende man är av iPhones enkelhet och nätverksfunktioner. Jag kommer tänka en extra gång innan jag gnäller igen hehe

----
Sådär då var ersättningsluren hämtad och testad.
Mina vänner upplevde en förbättring.
Jag har heller inte fått några spontana klagomål vilket får ses som positivt så mitt råd är definitivt att lämna in.

Senast redigerat 2010-05-04 17:46
1
Bevaka tråden