Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

visa vem som ringer app finns här:

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-02-05 10:28

vill tipsa om en tråd i ett annat svensk iphbone forum där det finns en klar applikation som visar vem det är som ringer om personen inte finns i telefonboken.

Visa vem som ringer app(Beta testare sökes) - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

"Hej,

Jag har skrivit in applikation (WhoIsCalling) som fungerar på jailbreakade telefoner 3.0 och framåt. (Bara testad på 3.1.2 telefoner men bör funka från 3.0). Sökning fungerar idag i Sverige på de flesta privatpersoner som inte har skyddat nummer.

Denna applikation söker via nätet efter namnet på de personer som ringer/SMS:ar och som du inte har i din telefonkatalog. Namninfo visas efter någon sekund upp i displayen vid ett telefonsamtal (Beroende på uppkopplingshastighet).

Efter samtalet fås en möjlighet att spara kontakten med den information som applikationen hittar i vcard:s på nätet.

Lägg till http://lannerhjelm.se/repo i cydia(under manages/Sources) för att ladda ner applikationen.

/Henrik Lannerhjelm"

Henrik!

Nu har jag laddat ned app:t och kommer att testa det. Jag återkommer med rapport.

Har iPhone 2G 3.1.2. Om det är till någon nytta?

Rapport: mitt mobilnätverk slutade fungera.. Tillfällighet kanske?

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-02-05 12:17

-

Du ska nog svara i det andra forumet då det inte är Henrik som postat i detta forumet.

Ah, så klart!

1
Bevaka tråden