Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS i skidbacken, batteriet skrot?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-05 20:55

hade min telefon i innerfickan på min jacka med silikonfodralet på, va i backen ca 3h och nu tömmer den batteriet på ca 6 timmar, är batteriet skrot?

Har stängt av wifi samt alla push-funktioner samt tagit bort många appar som använder nätet. endast 3g aktiverat med andra ord.

den är heller inte jailbreakad!

Kan tillägga att det inte var mer än 3 minusgrader den dagen!

Vad göra? lutar mer och mer åt ett garantiärende detta Nån som upplevt något liknande?

Är fukt-brask-lappen utlöst = Ingen garanti.

Fukt-lappen ej utlöst KAN bli ett garantiärende.

Jag sätter fem spänn på att du hållt igång, svettats som en gris och haft telefon innanför jackan.
Fukten kan ha knäckt den då.

• Medlem
  • Arvika
  • 2010-02-05 21:18

nja... hade både t-shirt och sweatshirt på mig, blev inte speciellt svett av åken, bara att hoppas då :S

Lys med en lampa in i hörlurskontakten, där sitter en liten plastbit, den färgas röd om den vart utsatt för fukt. Lys, kolla. jämför med kompisens iPhone kanske.

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-06 10:25
Ursprungligen av Corpze:

hade min telefon i innerfickan på min jacka med silikonfodralet på, va i backen ca 3h och nu tömmer den batteriet på ca 6 timmar, är batteriet skrot?

Har stängt av wifi samt alla push-funktioner samt tagit bort många appar som använder nätet. endast 3g aktiverat med andra ord.

den är heller inte jailbreakad!

Kan tillägga att det inte var mer än 3 minusgrader den dagen!

Vad göra? lutar mer och mer åt ett garantiärende detta Nån som upplevt något liknande?

Startat om?

Soft reset?

Återställt som ny telefon i iTunes?

1
Bevaka tråden