Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåst 2G, men nu funkar inte SIM-kortet

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har sökt med ljus och lykta men inte hittat ngt om mitt precisa problem. Har en iPhone 2G som är Jailbreakad. Har uppdaterat som vanligt hela tiden utan ngra problem. Tills idag då jag bara stängde av telefonen en kort tag. När jag sen satte på den kom "Anslut till iTunes"-fönstret upp. I iTunes kommer det upp att SIM-kortet inte Accepteras längre. Vad göra har inte synkat på ett tag så hela telefonen finns det mejl/bilder osv som jag vill komma åt. Man kan ringa till telefonen (och prata), men bara nödsamtal ifrån den. Hur knäppt som helst. Någon som har ett svar? Ps. Köpte en ny 3G idag men vill gärna ha igång gamla bettan igen!

Du har alltså inte uppdaterat programvaran i 2G'n till 3.1.3?

Nej. Det har jag mig veterligen inte gjort. Det var som sagt 3 månader sedan jag synkade telefonen med iTunes.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-05 08:56

Kör en reset; håll ned Home- & Powerknappen samtidigt i 10 sekunder.

Ursprungligen av FreddeB:

Kör en reset; håll ned Home- & Powerknappen samtidigt i 10 sekunder.

Nix, det funkade inte. Några fler tips. Det knäppa är att jag testade att sätta in Telenor SIM-kortet i telefonen och då vill iTunes registrera den som en AT&T mobil. Men jag vågar fan inte fylla i uppgifterna, då vet man ju vad som händer.

Har du testat att jailbreaka + låsa upp den igen?
Följ någon av de klockrena guiderna på iClarified.com.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-05 12:04

2G modellen är ju så knäckt den bara kan bli och det är nästan bara ett hårdvarufel som kan stoppa ett jailbreaka/ en upplåsning

Precis som theplague säger, använd någon av guiderna på iClarified:

Windows
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Windows)

Mac
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.2 Using RedSn0w (Mac)

eller jailbreaka den med Blackra1n. Installera sedan BootNeuter från Cydia för att låsa upp

iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone, iPod Using BlackRa1n [Windows]

Jag har en jailbreakad 3G (brittisk, O2 telefon) som nu helt plötsligt iTunes inte vill tillåta, precis som MacHacker. Har 3.0, inte orkat uppdatera till 3.1.2, har således fortfarande iTunes 8.0 fortfarande.

Hände också igår. Tror Apple har gjort nåt...

Får se om jag orkar testa att uppdatera och jailbreaka igen.

Ville bara info om att MacHacker inte är ensam...men problemet är ju att det är 3.1.3 som gäller nu och man får avvakta att den fixas av Devteam o/e Blackrain.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-06 19:44

MacHacker är sannerligen inte ensam Apple har dock inte 'gjort' något som påverkat era telefoner.

I ditt fall med 3.0 och om den är oanvändbar hade jag försökt köra en restore till 3.0 med SHSH men precis som du säger så ska du hålla dig långt borta från 3.1.3 som ju går att JBa på en 3G men inte låsa upp

Läget just nu är att jag inte kan "Reseta" iPhone:en eftersom jag inte kan komma in i iTunes och göra detta. Dvs välja den .ipsw-fil som jag jailbreakat. Vad göra kan man kring gå detta på ngt sätt?

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-08 01:23

Nu finns PwnageTool för Mac och ska fungera med 3.1.3. iPhone 2G är upplåst hur du än gör eftersom basebandet har inte uppdaterats sen firmware 1.1.4. Alltså jag antar att den är fortfarande olåst MEN aktiveringen är borta. I så fall kommer man inte in i iPhonen utan kan ednast ringa sos samtal.

//Rob

Senast redigerat 2010-02-08 09:48
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-08 05:44

Jag fattar inte vad ni pratar om nu. 2G modellen kan JBas och låsas upp utan problem. 3G modellen kan JBas med PwnageTool/Sn0wBreeze/Redsn0w med bibehållet baseband och alltså låsas upp den med. Vad är det återstående problemet ni diskuterar?

1
Bevaka tråden