Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G - Blåsa rent eller uppdatera?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har alltså en jailbreakad iPhone 3G med 3.0 som inte behöver behöver unlock. Känner att det börjar bli dags att uppdatera telefonen igen pga att vissa program jag vill installera kräver minst 3.1.2. Men... den här gången blir jag lite fundersam över processen...

Dev-team säger:

"For that matter, if you have an ipt1g, iphone2g, or iphone3g(and don’t need an unlock), you should use redsn0w too (but version 0.9.3). It’s faster and you won’t have to go through a full restore process (just do an update then run redsn0w, pointing it at 3.1.2 FW instead of 3.1.3)"

Som jag har förstått det ska jag kunna göra en ren update till 3.1.3, för att sen köra redsn0w och tuffa på dom inget hade hänt? Men... alla mods (winterboard, sbsettings) och program cydia installerat försvinner väl i uppdateringen? Och isf ligger det väl en hel drös med filer och skräpar på telefonen?

Är alltså lite fundersam på om det är bättre att köra proceduren om jag alltid gjort... dvs:

*Ladda ner ny firmware
*Återställa med den
*Köra jailbreak
*Installera och ställa in allt på nytt (MKT jobb)

Någon som har bättre koll? Har försökt läsa mig till det men hittar inget väldigt matnyttigt om själva programmen och moddarna.

Det är bara för dig att uppdatera till 3.1.3 via iTunes och sedan kör du redsn0w och väljer 3.1.2 FW filen. Har själv gjort det med min iPhone 3G så det funkar utan problem.

Senast redigerat 2010-02-09 13:03
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 12:47

Jag hade kört Redsn0w eller PwnageTool på den med 3.1.3. Dvs tömt den helt, innan skall du dock köra en backup med AptBackup och sedan återinstallera allt från Cydia med AptBackup efter att du kört RS eller PT

Det blir en del jobb nen det är det värt.

Ursprungligen av FreddeB:

Jag hade kört Redsn0w eller PwnageTool på den med 3.1.3. Dvs tömt den helt, innan skall du dock köra en backup med AptBackup och sedan återinstallera allt från Cydia med AptBackup efter att du kört RS eller PT

Det blir en del jobb nen det är det värt.

Tack för tipset, verkar ju enklare än att installera allting manuellt igen iaf.

1
Bevaka tråden