Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3Gs vägrar starta

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 14:59

Hallå.
Tidigare idag så dog mottagningen (?) på min 3gs, det stod INGEN SERVICE högst upp till vänster.. Skulle då starta om telefonen.. Problemet är att skiten vägrar starta..

Har försökt i 3 timmar nu men den vägrar.. Allt som händer är att skärmen blir svart och lyser + äpplet.. Det är allt.. Därifrån tar den sig inte vidare..

iTunes känner inte igen telefonen, händer ingenting när jag kopplar in den i datorn förutom att skärmen blir svart och apple-loggan dyker upp..

Fungerar inte sätta den i recovery, samma sak där.. Apple-loggan..

Vad F*N ska jag göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-09 15:19

Ingen fara ta det lugnt bara och gör så här:

Tryck in homeknappen sen powerknappen och håll båda intryckta tills den startat upp, stängts av, startat upp igen.

Startar den INTE som vanligt då så kommer den i recoveryläge så du kan återställa den.

Kan behöva pröva flera gånger innan det går men det "ska" gå.

Har suttit i säkert 10 minuter med min och prövat detsamma.. Sen gick det efter en stund.

Följdfrågor om detta inte fungerar, har du jailbreakat? Har du installerat något suspect på senaste tiden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 16:21
Ursprungligen av Cokey:

Kan behöva pröva flera gånger innan det går men det "ska" gå.

Har suttit i säkert 10 minuter med min och prövat detsamma.. Sen gick det efter en stund.

Följdfrågor om detta inte fungerar, har du jailbreakat? Har du installerat något suspect på senaste tiden?

Nice, själv har jag suttit i 5 timmar utan att det fungerat

EDIT: Den startas upp men den stannar vid start-skärmen (äpplet) ..

Ja den är jailbreakad.. Inget nytt installerat på ~2 veckor. Dog helt random idag vid 11.50 när jag skulle ringa ett samtal..

När jag kopplar in den i datorn nu så visar skärmen att den laddas (som om batteriet vore tomt), sen efter 2min så drar den igång och visar äpplet igen..

Fler förslag?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-10 00:04
Ursprungligen av lmui:

EDIT: Den startas upp men den stannar vid start-skärmen (äpplet)

Med risk för att bli tjatig, men släpper/har du släppt knapparna då?

Har du prövat detta?:

Tryck in homeknappen, håll den intryckt, sätt i kabeln i luren, sen i USB, starta upp iTunes.
SLÄPP ej knappen förrän något händer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 09:23

Lyckades få igång luren igår men nu går den inte synca.. Den säger att "!filen som behövs" saknas.. *sigh*

Ursprungligen av lmui:

Lyckades få igång luren igår men nu går den inte synca.. Den säger att "!filen som behövs" saknas.. *sigh*

Gjort soft reset?
Startat om datorn?
Återställt "alla inställningar" i iPhonen?

Om dessa inte fungerar - återställ i iTunes igen och ställ in "som ny telefon".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 10:34
Ursprungligen av lmui:

Lyckades få igång luren igår men nu går den inte synca.. Den säger att "!filen som behövs" saknas.. *sigh*

Det låter mer som ett iTunesfel än ett iPhonefel... Hur ser felmeddelandet ut exakt? Oavsett, det här ska vi nog klura ut

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 19:17

Hade samma problem efter en avinstallation av Winterboard på min 3GS. Den vägrade boota längre än till äpplet, precis som din och den enda som återstod var en Restore. Jag hoppas du har du din 3.1.2 ECID SHSH kod lagrad på Sauriks server...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 11:44

Yep det verkar som itunes-fel.. Får synca med laptopen min då det funkar där..

"Det gick inte att syncronisera iphone-enheden då den fil som behövs saknas"

Och nått med "okänt fel (48)"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 12:06

Kolla detta tips

Jag tycker faktiskt det lutar åt att iTunes inte lyckas läsa en fil på din telefon, om inte länken hjälper dig så är nog DFU och en restore det allt som återstår

Senast redigerat 2010-02-10 12:30
  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-02-10 16:42

Hade samma problem med min 3GS , satte den i DFU läge - körde därefter en restore. Funkar som vanligt igen.

1
Bevaka tråden