Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Pro 2009: tempen skenar med audio / iTunes!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Senast redigerat 2010-02-12 11:16

Jag håller med dig, det känns inte alls bra. Detta är något som borde bli "officiellt" på siter som macworld, macrumors osv och då bara inte i forumen. Det måste upp som nyheter för att Apple ska börja bry sig.

Både CPU/Minnes-problemet som jag var drabbad av och detta är något Apple bara sopar undan mattan och väntar på att leverera nästa generation.

Och det här fick jag när jag startade en tråd på apple.com med länken till Ars Technica-artikeln:

"Apple removed your post on Apple Discussions, titled "Nehalem & Logic owners: you must read this!" because it contained the following: Speculation or Rumors, Discussion of Apple Policies, Procedures or Decisions"

Pfuuh...

Ursprungligen av kokocalamar:

Och det här fick jag när jag startade en tråd på apple.com med länken till Ars Technica-artikeln:

"Apple removed your post on Apple Discussions, titled "Nehalem & Logic owners: you must read this!" because it contained the following: Speculation or Rumors, Discussion of Apple Policies, Procedures or Decisions"

Pfuuh...

Huvudsaken är att snöbollen har börjat rulla ner för backen efter snart 1 års problem. Nu har Apple svårare att sopa det under mattan.

Hoppas bara att inte Apple kör sin allt vanligare "stoppa huvudet i sanden"-taktik, utan faktiskt åtgärdar problemet. Det verkar ju vara mjukvarurelaterat, eftersom maskinerna inte uppvisar samma problem när de bootas i djävulens os..

Det positiva är ju att det är ett mjukvaruproblem, då Windows i boot camp inte har det problemet.

När Apple fixat detta påverkas prestandan positivt i andra program oxå. Hoppas Apple snabbt kan identifiera problemet.

Har dom inte fixat det där än?! Jag har läst om det på diverse sajter enda sedan denna serie av Pro kom. Jisses. Problemet är ju vida känt och det verkar som nästan alla har det.

Ursprungligen av Zimmerman:

Har dom inte fixat det där än?! Jag har läst om det på diverse sajter enda sedan denna serie av Pro kom. Jisses. Problemet är ju vida känt och det verkar som nästan alla har det.

Japp alla har det men Apple skiter i det Verkar även som att nu när det har blivit mer känt än av oss som sitter med en ´09 så har jag sett rapporter från användare av iMac i7 också har det!

Ibland är Apple ett riktigt ruttet och övermoget äpple. Men det är väl roligare och mer vinstdrivande att utveckla konsumentprodukter som iPhone och iPad istället för att ta till vara på sin gamla kundkrets.

Vad som fascinerar mig är att lösningen är kodbaserad, så det är ju inte som att de skulle vara tvungna att byta ut hårdvaran...

Det verkar som om Apple har börjat erkänna problemet, och att de jobbar på en lösning:

Apple investigating Mac Pro performance and heat issues

Intressant:

Apple - Support - Discussions - Temperature Rises with audio ...

Citat:

Just talked to Apple support here in Sweden. Explained my audio/temp issue and after having a look - he came back with:

"Just got this from Apple, today!"
"Fix is in the making... should come with 10.6.3 or .4"

So it's beeing taking care of

Är det någon från 99 som har pratat med Apple?..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-02-12 00:00

Fix ute!

Mac Pro Audio Update 1.0

Denna har jag väntat på sen april förra året! Äntligen!

Jag såg det igår, ska genast ladda ner!

Är det möjligt att Apple har känt till detta i snart ett år, men att de reagerade först när diverse nättidskrifter började skriva om det för ca en vecka sedan?..

Tusentals inlägg i diverse trådar hjälpte inte, men en artikel (Ars Technica) och vips så är lösningen färdig.

Märkligt.

Ursprungligen av kokocalamar:

Är det möjligt att Apple har känt till detta i snart ett år, men att de reagerade först när diverse nättidskrifter började skriva om det för ca en vecka sedan?

Vad skulle det vara för vinst med det...? Göra sina kunder sura?

1
Bevaka tråden