Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skicka epost. Avsändarens adress var ogiltig.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det ena problemet avlöser det andra.
Har inte haft några problem med att skicka e-post med min iPhone tidigare, tex igår, fick hem luren i fredags. Men nu skiter det sig och jag får det här meddelandet när jag ska skicka iväg epost:

Kan inte skicka epost. Avsändarens adress var ogiltig.

Jag har redan återställt eposten i iPhone från mina epostkonton på iMacen via iTunes men problemet kvarstår. Har kollat mina avsändaradresser men det verkar inte vara ngt fel på dem. Någon som känner igen det här. Det enda jag vet att jag pillat i är att jag redigerat min adressbok och återsynkat den med iPhone men det ska väl inte vara ngt problem?

Finns det ngt enkelt sätt att fixa det här? Vill ogärna återställa hela luren och behöva börja om med allt från början.

Har letat efter en liknande tråd men hittade ingen.

Mvh
/andreas

vad har du för domän på emailen? Har du ngn som inte tillåter att du skickar från ngn annans nät?

T ex om du har xxx@tele2.se och försöker logga på från en ComHem-adress så KAN det vara så att din Internetleverantör inte tillåter det.

Testa sätt upp en gmailadress idatorn, ställ in iPhonen på att den skall använda den med.

När du ändå är igång skall du ställa den på IMAP4 , annars råkar du ut för det gamla problemet att "mailet ligger i den andra datorn" hela tiden.

Hmm, konstigt, det verkar som om mailen börjat funka igen, det kanske tog en stund för iPhone att hämta sig efter att jag uppdaterat kontona, eller så var det strul hos tele2. Visserligen är det bara mitt tele2-konto (POP via Mail) som verkar funka som det ska, men det känner jag igen. Har ett mac.se konto som jag helst skulle använda men det kan jag inte lita på riktigt, mac.se-IMAP (ansluten till Mail) har alltid strulat med tele2. Har försökt olika lösningar men aldrig fått ngn ordning på det, inte än så länge iaf.

Tack för hjälpen.

Haha! Nu funkar både IMAP och Pop-kontot med iPhone även om IMAP kontot generellt strular med vissa jag skickar epost till. Undrar hur det egentligen gick till, verkar ha löst sig lite av sig självt. Bra, nu är det bara att fortsätta att jobba med Wi-Fi-problemet.

/andreas

1
Bevaka tråden