Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag tror att Apple mycket väl vill att det ska släppas spel till AppleTV:n.
Men först vill de nog ha ut iPad på marknaden.
Sen kommer det troligtvis en förbättrad Remote-programvara så att man kan använda iPad:en som en handkontroll till AppleTV:n. Det är vad jag tror.
Jag tror att Apple mycket väl vill att det ska släppas spel till AppleTV:n.
Men först vill de nog ha ut iPad på marknaden.
Sen kommer det troligtvis en förbättrad Remote-programvara så att man kan använda iPad:en som en handkontroll till AppleTV:n. Det är vad jag tror.
Man köper väl inte en iPod touch eller iPhone heller för att enbart använda den som fjärrkontroll till AppleTV. Det är ju bara en extra bonus att den möjligheten finns.
Givetvis kommer det att finnas en enklare handkontroll till AppleTV:n ifall Apple väljer att släppa spel till den. Att använda multitoch på en iPad för att styra spel i AppleTV är väl något som kan skilja ut Apples spelkoncept från andra.
Man köper väl inte en iPod touch eller iPhone heller för att enbart använda den som fjärrkontroll till AppleTV. Det är ju bara en extra bonus att den möjligheten finns.
Givetvis kommer det att finnas en enklare handkontroll till AppleTV:n ifall Apple väljer att släppa spel till den. Att använda multitoch på en iPad för att styra spel i AppleTV är väl något som kan skilja ut Apples spelkoncept från andra.
Men vad är det som säger att den inte skulle kunna användas till spel också? När utvecklarna har anpassat sina spel(och andra appar med) till den högre upplösningen på iPad, så kan man ju tänka sig att köra dem på en större skärm typ en LCD-TV också. Processorn i iPad är väl hastighetsmässigt jämförbar med den i AppleTV:n. Båda snurrar ju i 1 GHz.
Vill man använda någon annan handkontroll än iPad så kan man ju även tänka sig att det kan bli möjligt att använda USB-porten på AppleTV:n, om Apple väljer att ge stöd för det.
Behöver jag påminna om att det inte gick att spela spel på de första iPod:arna heller?
Det kom senare.
Men det är, vad jag förstått, inte ens i närheten av samma processorarkitektur, vilket innebär att allt måste översättas mellan olika arkitekturer. Typ som att köra PPC-apps genom Rosetta, d v s superslött.
Problemet med Apple är väl att man aldrig vet i vilka banor de tänker. Pangbom så släpper de Apple TV OS 4.0 med App Store om en månad, eller så gör de det aldrig.
Problemet med Apple är väl att man aldrig vet i vilka banor de tänker. Pangbom så släpper de Apple TV OS 4.0 med App Store om en månad, eller så gör de det aldrig.
Sant. Men de kan utan förvarning lansera ett SDK. Min poäng är dock riktig; att det är omöjligt att veta om Apple planerar det eller inte. Jag hoppas att det kommer, men det är nog bara Steve som vet.
iPhone/iPad-OS är ju mera än touch. Det är ju en hel plattform. Hur man styr detta OS är ju en baggis - touch, remote, mus, laser, tankekraft, whatewer.
Fantasi medborgare. Use your fantasi.
Givetvis kan man sitta och köra ATV med detta OS och Apple remote control. Man kan inte göra ALLT som man kan med OS'et i en iPad, men det är ju ointressant i en mediaserver.
Vad jag tänker är att Apple troligtvis konsoliderar sina grejer - två OS - inte tre. Den enorma mängd mantimmar man lgat ner i iPhone/iPad-OS kommer man att utnyttja maximalt. Så klart.
Nästa ATV är en iPad utan skärm. Trust me. Kom ihåg var ni läste det först :-).
Tror mer på att det kommer bli ett väldigt enkelt gränssnitt för SDK i Apple TV, ungefär det ser ut idag. Sen att det i bakgrunden är sjukt avancerat, det kan jag tro på.
Men det VI kommer att se, är inte mer än enkla menyer, man ska inte behöva se mer om man sitter med en Apple Remote och vill köpa SVT Play.
Jo, Apple TV:n har en Intel-processor och kör en nedbantad version av OS X, helt riktigt. iPad har dock inte en Intel-processor, så hur hade du tänkt dig att iPad-apps skulle kunna köras på Apple TV utan någon form av emuleringslager?
Eftersom även iPad kör på en nedbantad variant av Mac OS X. Apple kan säkert kompilera appar för både A4-processorn och för Intel. De är ju rätt duktiga på det här.
Eftersom även iPad kör på en nedbantad variant av Mac OS X. Apple kan säkert kompilera appar för både A4-processorn och för Intel. De är ju rätt duktiga på det här.
Förvisso... Det skulle innebära att programmen blev (typ) dubbelt så stora, men det är klart; iTunes skulle ju kunna föra över endast binärerna för den aktuella arkitekturen. Annars skulle ju utrymmet på iPhonen/iPaden ta slut rackarns fort...
Men jag tror inte riktigt på idén att köra samma appar på iPad och Apple TV, det är ju helt olika gränssnitt. OM det kommer en App Store till Apple TV tror jag att den kommer att vara separat från den nuvarande.
Ja, släpper apple en ny AppleTV (inom en förhållandesvis snar framtid), vilket jag personligen hoppas kommer den säkerligen leveras med en A4 processor eller en storebror av denna. Samt bygga på "iphone os" .
Helt samma appar blir det nog inte. Men jag kan se framför mig t ex racingspel där kontrollerna visas på iPad och själva banan på TV:n via AppleTV:n. IPad:en fungerar givetvis som en ratt och hastighetsmätare och varvräknare, växelväljare m m visas på skärmen.