Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är iPhones batteritid sämre med 3.1.3 ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-02-15 10:11

Är det fler än jag som upplevt att batteritiden är sämre med OS 3.1.3 än föregångaren?
Kan ju vara inbillning men jag tycker det.
Jag minns att något var ändrat vad gäller batterimätningen i 3.1.3 men inte vad.
Jag har en 3gs telefon.

Har du återställt som ny telefon eller efter backup?

• Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-02-15 12:11

Nej, men det ska väl inte behövas vid uppdatering av OS. Jag har uppdaterat massor av ggr förr med både tidigare 3g och nu med denna 3gs ett antal ggr också men inte upplevt att det skulle orsaka något problem.
Jag menar att jag har vare sig återställt den som ny eller med backup.

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-16 08:06

Nej, den är inte sämre. De har bara justerat visningen av återstående batterimängd.

• Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-02-16 08:16

Jo att mätningen av batterimängd har ändrats vet jag men inte hur. Man kan ju undra vad t.ex 50% kvar idag motsvarade med 3.1.2.
Men ingen ändring vad gäller mätningen borde förkorta tiden från 100% till telefonen stänger av sig automatiskt med några få % kvar. Jag har intrycket att denna tid har förkortats utan att ha verifierat detta med en kontrollmätning.

• Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-02-16 08:27

En tanke är att jag nyligen installerat någon app med Push notification som suger kraft trots den inte är igång. Jag har nu tagit bort Awesome Note som jag installerade nyligen, får se om det hjälper.

1
Bevaka tråden