Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mobile me raderade mina kontakter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-23 19:33

Har provat runt lite med mobile me. Uptäckte idag att alla mina kontakter hade duplerats på min iphone så jag tog bort dubletterna men så g nu att skiten har tagit bort i stort sett alla kontakter jag hade. Tydligen så hade inte itunes gjort en säkerhets kopia heller innan jag uppdaterade till 3.0 så nu undrar jag lite vad som kommer hända vid en återstälning.

Kan ju då tipsa om att alldrig använde mobile me heller då skiten inte fungerar 100%.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-23 20:10

Har nu hålt på med kontakterna som jag faktiskt lyckades få tillbaka att synka in i datorn osv korekt men det går inte. Alldrig mer något skit som heter mobile me kan jag säga.Det låter bra osv men det enda det gör är ju att förstöra.

Edit: men vad hela i hel%&¤#" är felet. Nu när jag tagit bort dubletter osv döpt om alla kontakter och fixat om telefonen efter en återstälning. Synkar om allt så försvinner mina kontakter trots att rutan för att skriva över kontakter i telefonen INTE är i kryssat i itunes.

Gå till en macaffär och be om hjälp, de ser säkert direkt vad som går fel.

Om du synkar både med Mobile me och med iTunes får du dubletter på din iPhone.

Så, om du har MM ska du se till att du inte bockar för synkning av kontakter, kalendrar med mera under Info-tabben i iTunes.

Om detta händer, gör följande på din iPhone.

1. Gå Settings > Mail, Contacts , Calendars > "mobileme-konto".

2. Stäng av synkning av kontakter/kalendrar beroende på vad du har dubletter av.

3. Välj att radera existerande data från din iPhone.

4. Slå på synkningen igen.

5. Välj "Merge" för att få tillbaka en enkel upplaga av vad som är synkar på molnet.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-24 15:23
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Om detta händer, gör följande på din iPhone.

1. Gå Settings > Mail, Contacts , Calendars > "mobileme-konto".

2. Stäng av synkning av kontakter/kalendrar beroende på vad du har dubletter av.

3. Välj att radera existerande data från din iPhone.

4. Slå på synkningen igen.

5. Välj "Merge" för att få tillbaka en enkel upplaga av vad som är synkar på molnet.

Tack tack bra att veta om det händer igen.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2010-02-16 09:28

Flytta kontakter från olika konton

Jag har lyckats synka med både iTunes o MobileMe aktiverat så jag har fått dubbletter. När jag nu ska ändra detta har jag i min iPhone kontakter från båda och jag kan välja vilken visning jag vill ha - alltså om jag vill visa kontakterna från iTunes eller från MobileMe.

Min fråga är om det finns något sätt att bara flytta över kontakter från det ena till det andra

1
Bevaka tråden