Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Globala kortkommandon för Spotify?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har koll på om det finns något sätt att styra spotify med hotkeys?
Jag vill slippa gå in i programmet bara för att byta låt etc.
Tack

Det går ju alldeles utmärkt att byta låt via funktionstangenterna, f7 och f9 om man har ett externt tangentbord, eller så går du in i systeminställningar och under tangentbord kan du ställa in kortkommandon.(Har dock själv inte använt mig av kortkommandon så jag kan inte svara på om det fungerar.)

• Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-16 18:22

Åhh, även jag har letat efter någon sådan funktion, men utan resultat

till iTunes har jag använt SizzlingKeys (från Yellow Mug Software), fungerar klockrent.

Visst finns det kortkommandon i Spotify, men problemet är ju dels att man inte kan justera dom själv, och framförallt kräver dom ju att man öppnar upp/aktiverar programmet. Just det man vill slippa.

så här ser "preferences" ut i Spotify, ingen möjlighet till att justera eller ens fixa kortkommandon:

jag är också en hängiven fan av sizzling keys.
Det finns global hot keys till windows för spotify så det borde gå att få till mac med.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2010-02-16 23:35

googlat runt en stund nu och finner att det enda som hotkeys som finns är förinställda "mediaknappar", alltså de som Mikael E snackar om. Förvånande lat stil av Spotify (och iTunes) i mina ögon att inte integrera "SizzlingKeys" till sina program, skulle öka användarvänligheten ordentligt.

Nu när nya spotify är ute och man kan lyssna på itunes bibliotek via spotify behöver jag hot keys mer än någonsin. Kan inte toastify komma till mac??

1
Bevaka tråden