Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första betan av Mac OS X 10.6.3 på gång

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-08 09:49
Ursprungligen av Drakfot:

Mac OS X 10.6.3 Build 10D548 Unleashed [Seed Notes] | World of Apple)

"The latest build labelled 10D548 asks for developers to focus on five areas when testing their applications in this build."

Exakt samma som förra builden förutom Focus Areas.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-08 15:42
Ursprungligen av acke:

Exakt samma som förra builden förutom Focus Areas.

Sant, jag har uppdaterat min post och bara tagit med Focus Area i citationen istället.
Förhoppningsvis release snart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-08 17:14
Ursprungligen av Drakfot:

Sant, jag har uppdaterat min post och bara tagit med Focus Area i citationen istället.
Förhoppningsvis release snart

Hoppas. Ibland så är det ju tyvärr så att Apple av någon anledning sitter inne på uppdateringar utan att komma med nya builds. Jag tror det har och göra med Mac OS X Server versionen av uppdateringen som haltar efter.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-07 21:35
Ursprungligen av Zimmerman:

Power Management
- Resolves some sleep/wake issues.

Kan detta vara möjligt!? Eller retas dom bara? :-D. Problemet har hängt med sedan första Leopard. Jag är skeptiskt...jag är nästan helt säker på att detta "issue" finns kvar efter update. :-D.

Låter onekligen för bra för att vara sant. Hade varit underbart skönt om detta äntligen kunde få sig en permanent lösning!

Du är helt otroligt skarpsynt, Acke. Impad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-14 23:14
Ursprungligen av Snabeldrake:

Du är helt otroligt skarpsynt, Acke. Impad!

Tack men det är 9to5mac.com som är skapsyntast i det här fallet. Det var där jag hittade infon, glömde den länken. :">

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-15 14:22

Väntar fortfarande…:p

Ursprungligen av Torkel:

Väntar fortfarande…:p

Du får nog vänta (minst) till ikväll. Uppdateringarna brukar av någon anledning släppas vid kl 21-23 svensk tid, dvs runt lunchtid i Cupertino.

Senast redigerat 2010-02-15 14:53
  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-15 20:06

Tittar på jättelistan och "fixen" och ser ut som ett frågetecken! Kan inte påstå att jag vet vad allt betyder men jag måste verkligen haft "superflax". Har inte haft 1 enda program som hängt sig sen 10.5 o då sitter jag på en "ful mac". En MacPro 1.1 med 4870 kortet i sig.

Är det någon som vet hur tung uppgraderingen kommer vara? Ser ut att bli en jätteuppgradering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-15 20:22
Ursprungligen av Kenneth M:

Är det någon som vet hur tung uppgraderingen kommer vara? Ser ut att bli en jätteuppgradering.

Beror på vilken dator du har och vilket version av Mac OS X 10.6.x du har innan. Har för mig att alla betor är combo-installationer och att delta-versioner alltid är mindre.

737,2Mb va'?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-16 08:25

Jag hade hoppats på att den skulle finnas tillgänglig idag. Den kanske dyker upp efter att / om man presenterat nya MacBook Pro's mm?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-16 10:10
Ursprungligen av Drakfot:

Jag hade hoppats på att den skulle finnas tillgänglig idag. Den kanske dyker upp efter att / om man presenterat nya MacBook Pro's mm?

Ja, det är ju tisdag…;)

- Torkel

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-16 20:25
Ursprungligen av Torkel:

Ja, det är ju tisdag…;)

- Torkel

Verkar inte som att det blir något släpp idag? :/

Ursprungligen av Drakfot:

Verkar inte som att det blir något släpp idag? :/

Nej, det känns inte som det...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-16 20:43

För tidigt.

Yes!!

Men, nu går man u bara runt och väntar på den, även fast det inte kommer vara något stort med den, så vill man ändå ha den!:)

Någon ny info om när den kan tänkas komma?

Är det några nya byggen släppta eller?

Ursprungligen av dennisss:

Är det några nya byggen släppta eller?

Inte sen 10D558.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-22 22:41

Hoppas de släpper den snart, har planerat att göra en rejäl ominstallation i samband med det (eventuell ompartitionering osv).

Vad tror ni, kan den ligga i faggorna?

  • Medlem
  • 2010-02-25 10:24

10.7 hinner nog fan komma ut innan 10.6.3 är klar!

*Varning för ironi*

Men det var fan vad tid det ska ta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-25 11:28
Ursprungligen av Dalle:

10.7 hinner nog fan komma ut innan 10.6.3 är klar!

*Varning för ironi*

Men det var fan vad tid det ska ta.

haha, lugn. det är väll bättre att de fixar så många buggar som det går istället för att de pressar ut något som vi måste ändå fixa till med en 10.6.4?

  • Medlem
  • 2010-02-25 14:21
Ursprungligen av 20hz:

haha, lugn. det är väll bättre att de fixar så många buggar som det går istället för att de pressar ut något som vi måste ändå fixa till med en 10.6.4?

Det kommer ju iaf att komma en 10.6.4 tillslut. De kommer ju aldrig att kunna fixa alla buggarna på en gång.
Tänk om bilindustrin skulle göra på samma sätt? Säg att en ny modell släpps 2010. Men man struntar i att rätta till problemen fortlöpande. Utan man hänvisar istället till att: "2020 släpps en helt ny modell. Så vi uppdaterar modellen från 2010 någon gång under 2017. Så att vi är säkra på att alla fel har upptäckts."

Lite extremt exempel. Men ja, Apple skulle lika gärna kunna hänvisa till att alla problem ska vara lösta innan 10.7 kommer om några år...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-25 15:05
Ursprungligen av Dalle:

Det kommer ju iaf att komma en 10.6.4 tillslut. De kommer ju aldrig att kunna fixa alla buggarna på en gång.
Tänk om bilindustrin skulle göra på samma sätt? Säg att en ny modell släpps 2010. Men man struntar i att rätta till problemen fortlöpande. Utan man hänvisar istället till att: "2020 släpps en helt ny modell. Så vi uppdaterar modellen från 2010 någon gång under 2017. Så att vi är säkra på att alla fel har upptäckts."

Lite extremt exempel. Men ja, Apple skulle lika gärna kunna hänvisa till att alla problem ska vara lösta innan 10.7 kommer om några år...

Nu Uppdaterar man ju inte bilarna, utan man byter ju hela bilen.... men jag skulle hellre haft en billig uppdatering

  • Medlem
  • 2010-02-25 15:13
Ursprungligen av kenjon:

Nu Uppdaterar man ju inte bilarna, utan man byter ju hela bilen.... men jag skulle hellre haft en billig uppdatering

Biltillverkare uppdaterar sina modeller med jämna mellanrum. De rättar till felen samt ger den en facelift tex. Undantaget kanske är Lada Niva som har sett likadan ut sen 60 talet någon gång...

Men nog med OT.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-05 19:51

10D567 ute. Vad jag ser samma punkter på listan.

Bevaka tråden