Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Insnöad? Jovars...

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-02-23 16:14

Men Patrik, du läser in egna saker i det jag skriver. Tydligen finns det inte folk nog i stockholm för att skotta, därför måste dom ta folk ända från boden. Varför? Varför inte ta tågpersonal som inte kan köra de tåg som står still till att skotta, varför frakta folk 100 mil för att göra det?

Dessutom börjar dina personangrepp bli jobbiga.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-02-23 16:22

Ni ser inte det ironiska i det här, konstigt. Men personangrepp kan ni hålla på med i alla fall

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-23 17:28
Ursprungligen av MatsOlov:

Ni ser inte det ironiska i det här, konstigt. Men personangrepp kan ni hålla på med i alla fall

Jag håller inte med dig om snöskottarna men däremot anser jag att en seniormoderator bör föregå med gott exempel vilket inte är fallet i den här tråden.

Ursprungligen av rhesus:

Jag håller inte med dig om snöskottarna men däremot anser jag att en seniormoderator bör föregå med gott exempel vilket inte är fallet i den här tråden.

Det var inte meningen att anklaga någon för att vara självgod, jag tänkte inte ens på det faktiskt, så det får jag ta tillbaka.

Förstår inte varför det skall käbblas om att folk från landet är si och så och folk från storstan är si och så.

bor man "på landet" är man oftast en jävel på att köra bil fastän det är 1:40 snö, man kan allt om snökedjor etc.
Bor man i stan så hittar man bra, vet vad filkörning och köra på mål innebär.

Vi har haft en hel skock med folk som för att hitta hit har fått mötas upp där motorvägen möter staden o LOTSA dem hem till oss... man håller ju sig för pannan.

Ser likadant en del Stadsbeteende på landet ibland som är fullständigt huvudlöst, Stadsbors sjövett sommartid gränsar till exempel mot noll ...

Så, visst är man färgad av sin miljö och det kan bli förbannat roligt ELLER förbannat jobbigt med alla dessa "ni från storstan" eller "ni bönner" ...

  • Medlem
  • 2010-02-23 19:17

Släpp frågan nu så tar vi varandra i hand och sjunger We shall overcome, ok?
Admin

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-23 19:18
Ursprungligen av Baron:

Släpp frågan nu så tar vi varandra i hand och sjunger We shall overcome, ok?
Admin

Bara om vi får hålla fru Friggebo i handen.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-02-24 15:38
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-24 15:51
Ursprungligen av MacJake:

10 kr bjudet

Allt går att sälja

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-24 16:13

-40,9 grader uppe vid min fjällstuga i Kittelfjäll i morse!
Jag är glad över att jag inte är där!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-24 22:39
Ursprungligen av Eva:

-40,9 grader uppe vid min fjällstuga i Kittelfjäll i morse!
Jag är glad över att jag inte är där!

Brrrr. nu snackar vi vinter temperaturer. nästan rekord i år ?

Måste vara mysigt att sitta inne och tända upp en brasa och se snön gnistra utanför fönstret.

Åk upp vet jag innan det är försent och våren står vid knuten med sin snösmältning

Hörde om nått ställe som hade -42 C högt uppe i norr det är väl högsta uppmätta temperatur hitills detta år.

  • Medlem
  • 2010-02-24 17:59

Mer snö till salu! Lite dyrt dock, 50 kr/kubik.

BestofBlocket.se - Sveriges knäppaste Blocketannonser!

Bevaka tråden