Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur räddar jag innehållet på en kraschad hårddisk?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag behöver verkligen akut hjälp! Jag köpte nyligen en extern hårddisk för att kunna ta backup på vissa viktiga filer och förvara på annan plats (Jag har redan en annan extern hårddisk till Time Machine). Det har funkat hur bra som helst fram tills i dag då det började gå väldigt långsamt att överföra filer till hårddisken.

Jag startade om datorn i hopp om att det skulle hjälpa men istället gick det inte att komma in på hårddisken alls. Jag fick upp ett felmeddelande om att datorn inte kan läsa skivan och så får jag välja om jag vill formatera, ignorera eller mata ut skivan.

När jag försökte en stund senare fick jag följande meddelande:
"Skivreparation. Hårddisken kunde inte repareras av datorn. Du får bara begränsad tillgång till den. Du måste säkerhetskopiera dina data och formatera om håddisken så fort som möjligt."

Jag är nu livrädd att mina filer har försvunnit och skulle vara väldigt tacksam för hjälp! Jag är inte direkt superteknisk och är rätt ny på Mac så en enkel förklaring skulle verkligen uppskattas.

Den externa hårddisken är formaterad i Mac OS Extended (Journalförd). Jag har även försökt reparera disken men det avbryts varje gång. Jag bifogar lite information om disken i slutet av inlägget.
Tack på förhand!

Namn : WD My Book 1110 Media
Typ : Skiva
Schema för partitionskarta : Huvudstartpost (MBR)
Skividentifierare : disk3
Medianamn : WD My Book 1110 Media
Mediatyp : Allmän
Anslutningsbuss : USB
Enhetsträd : /PCI0/EHC1@1D,7/@2:0
Skrivbar : Ja
Utmatningsbar : Ja
Mac OS 9-drivrutiner installerade : Nej
Plats : Extern
Total kapacitet : 930,9 GB (999 501 594 624 byte)
S.M.A.R.T.-status : Stöds inte
Skivnummer : 3
Partitionsnummer : 0

1
Bevaka tråden