Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laggande firefox, badbollar hela tiden för minsta småsak

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Salem
  • 2010-02-26 05:27

Hej. Jag kör Firefox 3.6 på min Mac mini, 1,6 ghz (fr '07). Jag kör med Mac os X 10.6.2 och har exakt så mkt ram man kan ha (2gb).

Det var inte särskilt länge sedan jag uppdaterade min Firefox, efter detta har jag märkt av att det laggar som bara den. Minsta lilla länk jag klickar på - badboll i nån sekund, jag scrollar nedåt på en hemsida - badboll i nån sekund, ibland räcker det t.o.m. att jag rör muspekaren efter en mindre tids inaktivitet för att utläsa denna badboll. För att inte tala om att när jag sitter och skriver kan det när som helst börja lagga. Inte för att det är några längre avbrott men det är otroligt irriterande ändå, hur ska jag bli av med detta?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-26 07:31
Ursprungligen av danfun:

Hej. Jag kör Firefox 3.6 på min Mac mini, 1,6 ghz (fr '07). Jag kör med Mac os X 10.6.2 och har exakt så mkt ram man kan ha (2gb).

Det var inte särskilt länge sedan jag uppdaterade min Firefox, efter detta har jag märkt av att det laggar som bara den. Minsta lilla länk jag klickar på - badboll i nån sekund, jag scrollar nedåt på en hemsida - badboll i nån sekund, ibland räcker det t.o.m. att jag rör muspekaren efter en mindre tids inaktivitet för att utläsa denna badboll. För att inte tala om att när jag sitter och skriver kan det när som helst börja lagga. Inte för att det är några längre avbrott men det är otroligt irriterande ändå, hur ska jag bli av med detta?

Starta Aktivitetskontrollen med fliken Processer och sortera på % CPU. Då ser du vad datorn gör när den badbollar.

Om detta uppstod i samband med en uppdatering skulle jag nog städa bort programmet + samtliga stödfiler och installera rubbet igen för att försäkra mig om att det inte blev några tokigheter i samband med uppdatering vilket detta låter som...

När körde du skivverktyget senast? Vad du behöver är "Reparera skivbehörigheter" så fort man får badbollar som stannar för länge så är det dags att köra skivverktyget. "Reparera skivbehörigheter" är en helt ofarlig procedur. Skivverktyget ligger i mappen VERKTYG i Programmappen. Markera din hårddisk och klicka på reparera, det kan ta en halvtimme men det är det värt.

1
Bevaka tråden