Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone på postorder

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kan man köpa iPhone 3G på Ellos för 3999:- Direktimport (men i lager) från England - olåst. Låter som en bra affär ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-26 09:37

Nu har jag inte koll på aktuella priser, men 8GB är den absolut minsta modellen, och det är snart två år sedan 3G-modellen släpptes. Den är ersatt av 3Gs, och när den nya modellen kommer (till sommaren?) blir det nog svårt att sälja 3G-modellen överhuvud taget.

Ursprungligen av pesc:

Nu har jag inte koll på aktuella priser, men 8GB är den absolut minsta modellen, och det är snart två år sedan 3G-modellen släpptes. Den är ersatt av 3Gs, och när den nya modellen kommer (till sommaren?) blir det nog svårt att sälja 3G-modellen överhuvud taget.

Den "vanliga" 3 G säljs för fullt fortfarande. Bland annat Telia för ca. 5000:- med kontantkort. Då är den låst 1 år.

Ursprungligen av pesc:

De enda som absolut kan är de där äckliga säljarna som står ute på stan i affärsentréer etc, oftast från 3 eller Telenor; de var på mig idag:

Klart du skall köpa en iPhone, en kille i farten som du.
Ja- men inte en snart två år gammal modell som ni gärna säljer som splitter ny...
Det stod en gubbe brevid mig som höll på att köpa en - han blev skitförbannad på dem.

Folk tror att det är "iPhone" som är det viktiga, inte "3G" eller "3GS" och de förbannade säljarna säger ju inget till ont anande folk.

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-27 13:20
Ursprungligen av Goflorp:

De enda som absolut kan är de där äckliga säljarna som står ute på stan i affärsentréer etc, oftast från 3 eller Telenor; de var på mig idag:

Klart du skall köpa en iPhone, en kille i farten som du.
Ja- men inte en snart två år gammal modell som ni gärna säljer som splitter ny...
Det stod en gubbe brevid mig som höll på att köpa en - han blev skitförbannad på dem.

Folk tror att det är "iPhone" som är det viktiga, inte "3G" eller "3GS" och de förbannade säljarna säger ju inget till ont anande folk.

Det finns väl de som nöjer sig med vanliga bonn3G också? Den duger till rätt mycket. Snart är din 3Gs också förpassad till stenåldern med ditt resonemang.
3G finns ju fortfarande att köpa fabriksny. Men det är väl bara en tidsfråga innan den försvinner. Säljarna borde dock upplysa folk om skillanden mellan olika modeller.

Ursprungligen av Konrad:

Säljarna borde dock upplysa folk om skillanden mellan olika modeller.

Här brister de rejält, och det är det jag menar med mitt inlägg.
De pratar att "klart du skall ha en iPhone", men de säger ju inte ett knyst om att det är en gammal modell, att den är ersatt med en efterföljare. en efterföljare som är dubbelt så snabb, har en kompass och finns i större minnesstorlek etc ..De pratar enbart "iPhone".
Vet flera som inte vet om att det finns flera modeller av iPhone och blivit så jävla blåsta ute på stan.

Ursprungligen av Goflorp:

Här brister de rejält, och det är det jag menar med mitt inlägg.
De pratar att "klart du skall ha en iPhone", men de säger ju inte ett knyst om att det är en gammal modell, att den är ersatt med en efterföljare. en efterföljare som är dubbelt så snabb, har en kompass och finns i större minnesstorlek etc ..De pratar enbart "iPhone".
Vet flera som inte vet om att det finns flera modeller av iPhone och blivit så jävla blåsta ute på stan.

De är säljare, är man förvånad på allvar?
Jag tycker det känns rätt oseriöst att skriva på papper i ett lite stånd på stan också, och kan inte förstå att folk gör det. Det känns inte ens som de läser vad de skriver på. Sen får man nog skylla sig själv om man inte är insatt och vet om att det finns nyare modeller av Iphonen.

Det är inte 3Gs som sagt men priset är ju helt ok. Jag betalade 3840kr exkl moms för en svart 16GB 3Gs på Telia i tisdags.

Ursprungligen av Björnström:

Det är inte 3Gs som sagt men priset är ju helt ok. Jag betalade 3840kr exkl moms för en svart 16GB 3Gs på Telia i tisdags.

Jämför med en olåst 3Gs inkl. moms så är priset ännu mer ok.

Ursprungligen av FiftyOne50:

Jämför med en olåst 3Gs inkl. moms så är priset ännu mer ok.

Verkligen! Jag betalade 6500kr för min andra operatörsfria telefon i Hong Kong...

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-26 17:45
Ursprungligen av adress@mac:

Nu kan man köpa iPhone 3G på Ellos för 3999:- Direktimport (men i lager) från England - olåst. Låter som en bra affär ?

Står inget om England?

Mig veterligen så är det operatörslåsning i England så detta låter lite märkligt..

Ursprungligen av InPezonator:

Mig veterligen så är det operatörslåsning i England så detta låter lite märkligt..

Jag tror som "zappee" skrev i ett tidigare inlägg inte att det behöver vara engelska telefoner. Har inte fått det bekräftat. Snarare kanske Italienska. Men so what ?
Priset är ju rätt, om man nöjer sig med en 3G och skippar S-et.

Polaren skaffade en 3G häromdagen och jag fick ge honom en näve med att jailbreaka. Fy tusan vilken skillnad det är på farten i den. Den är verkligen seg som sirap när man ska öppna/stänga program eller fippla i menyer.

1
Bevaka tråden