Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort användare i Palm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gjorde nystart med en Palm m505 och isync.

Men får den bara att synka en 'gammal' användare. i HotSync manager plockar jag bort användaren, men så snart jag syncar så kommer den gamla tillbaka och iSync aktiveras ej.
Jodå, jag har kollat conduits etc.

Någon som vet hur jag kan ta bort den 'gamla' användaren i Palmen? (ja, jag tror alltså att det är där problemet ligger. det nya användarnamnet är det som syns i iSync 'panelen'...

fattar noll

Anders

Hallå ja?

Anders

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Ingelstam
Gjorde nystart med en Palm m505 och isync.

Men får den bara att synka en 'gammal' användare. i HotSync manager plockar jag bort användaren, men så snart jag syncar så kommer den gamla tillbaka och iSync aktiveras ej.
Jodå, jag har kollat conduits etc.

Någon som vet hur jag kan ta bort den 'gamla' användaren i Palmen? (ja, jag tror alltså att det är där problemet ligger. det nya användarnamnet är det som syns i iSync 'panelen'...

fattar noll

Anders

Det är inte så att du har två konton i Palm Desktop? Om du går på Hotsync -> user -> edit users... i Palm Desktop så kan du ju välja den användaren du använder och ta bort övriga. Förmodligen har du två konton där, ett som du skapar första gången du kör programmet och ett som skapas när du synkar din Palm första gången. Om du tar bort det ena kontot borde inte detta problem dyka upp...

//fredrik

Jo, jag har raderat det gamla kontot i HotSync manager, gett det ett annat namn, men säkert som amen i kyrkan är det det som dyker upp vid synkning....

Helt omöjligt att fatta för en lo-power user som jag...:P

Anders

Hm...låter lite konstigt. Jag installerade igår Palm Desktop på nytt då min burk varit på service. Efter det att jag dockat Palmen första gången så dök användarnamnet upp och den synkade. Tog då bort det gamla som jag skapat när programmet startade för första gången. Tankade även ner iSync Palm Conduit för att kunna synka med iCal osv.

Vill du ha kvar allt som finns i din handdator, eller har du "blåst om" den också?

//fredrik

1
Bevaka tråden