Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar man bort Cydia-apps?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur tar jag bort " WinterBoard och iBlacklist" från min iPhone 3GS?

I Cydia, där du la till apparna..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-04 13:53

Hakar på med en närbesläktad fråga... Om man har en iPhone som har jailbreakats och man installerat en del applikationer via Cydia. Sedan backar man upp telefonen till datorn, kör en recover av telefonen (menar alltså återställning av OSet) och kör sedan en restore på det backade från datorn.

Då har man ju en telefon som inte är jailbreakad längre och Cydia-applikationerna syns inte längre. Men är de avinstallerade då, eller igger de fortfarande och tar upp plats? Måste man i så fall jailbreaka igen, avinstallera dem i Cydia för att sedan återupprepa hela proceduren ovan (om målet är en telefon som inte är jailbreakad och inte har några spår av applikationer från jailbreak).

Den backup som iTunes gör, gör inte backup på Cydia-apps.

MEN, den kan ta backup på olika inställningar och "rester" från Cydia-apps vilka ligger kvar i Backupen.
För att ge ett återkommande exempel:
Om man med tex SBSettings, Categories eller liknande har dolt ikoner på Springboard och man använder en backup när man återställer, då är dessa ikoner osynliga även efter återställningen.

Ursprungligen av theplague:

MEN, den kan ta backup på olika inställningar och "rester" från Cydia-apps vilka ligger kvar i Backupen.
För att ge ett återkommande exempel:
Om man med tex SBSettings, Categories eller liknande har dolt ikoner på Springboard och man använder en backup när man återställer, då är dessa ikoner osynliga även efter återställningen.

Stämmer, fast det är ju en inställning för just den ikonen osv.. Inga rester utav Cydia-apps i den bemärkelsen att de ligger och tar plats t.ex.

Återigen, vissa andra inställningar kan ligga i den backupen och tar i sådana fall minimalt med plats. Om det finns risk att det kan påverka funktionen på något vis är väldigt liten. Jag brukar alltid återställa utan backup hur som helst, men det är för att jag har så sjukt mycket Cydia app och tillägg, så det finns anledning att rensa helt rent.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-22 01:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-22 08:56

Efter att par, tre års trial n error inom jailbreakvärlden rekommenderar jag bara PKGBackup

Automatisering och Dropbox-support äger

1
Bevaka tråden