Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för bluffakturor från Enironet!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-03-04 21:16

Fick idag ett brev från ett företag som kallar sig för Enironet. Brevet är utformat som en faktura med kundnummer OCR och hela konkarongen. jag ringde min kompanjon för att kolla om han hade beställt någon annons. Det hade han inte. En googling visade att det är fler som råkat ut för detta. En varning bara till alla ni på 99 som har företag för denna bluff.

Kan du scanna om maila mig den ? som PDF ?

Skulle vara kul kunna visa den på Företagsekonomilektionerna.

jag har fått lära mig att det första man skall kolla efter är ordet "Faktura" som MÅSTE stå med på en faktura. Det gör de inte på en blufffaktura, de maskerar ett "erbjudande" så att det ser ut som en faktura... Står ordet "faktura" med skulle de förlora direkt i rätten...de som blir lurade skulle ha ett solklart fall osv..

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-03-05 10:40
Ursprungligen av Goflorp:

Kan du scanna om maila mig den ? som PDF ?

Skulle vara kul kunna visa den på Företagsekonomilektionerna.

jag har fått lära mig att det första man skall kolla efter är ordet "Faktura" som MÅSTE stå med på en faktura. Det gör de inte på en blufffaktura, de maskerar ett "erbjudande" så att det ser ut som en faktura... Står ordet "faktura" med skulle de förlora direkt i rätten...de som blir lurade skulle ha ett solklart fall osv..

Lägger upp den i kväll efter jobbet.

Har varit med om samma sak i firman, blev väldigt orolig när jag fick en "faktura" på beloppet 4500:- för någon soppig nättjänst, som faktiskt inte gjorde någonting i slutändan..

Förstod ingenting tills jag läste på baksidan där villkoren för avtalet stod..

Förstår dom som går på det, i all hast så kan ett "erbjudande" slinka med i betalningarna..

1
Bevaka tråden