Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone i juli enligt AB

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-03-03 17:57
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-03 18:14

Jag stör mig lite på att den kallas iPhone 4G överallt då den troligtvis inte kommer innehålla "4G"-Tekniken eller ha namnet 4G.

Känns som logiska uppgraderingar...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-03 18:44

Multitasking tror jag inte på. Om nu inte Apple löser hur man sköter programm som ligger i bakgrunden. Tills nu har det ingen lyckats att lösa problemet.

Snabbare data överföring tror jag inte ett dugg på. Den tekniken finns inte i USA ännu och det kommer att dröja minst ett år innan någon börjar satsa på den tekniken.

Större skärm tror jag faktisikt inte heller på. Vill man ha större skärm finns iPad.

Snabbare processor, OLED skärm och bättre kamera är däremot rätt trovärdigt.

iPad funktioner som fildelning och iBooks kommer förmodligen också till iPhone i nästa större firmware uppgradering.

//Rob

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-03 18:59

Aftonbladet är nog en av de nyhetstidningar som slitit ut ordet "super" ganska rejält. Allt är ju super hit och super dit i den tidningen.

Vad gäller deras gissningar om vad som kommer ändras så ser det mesta ganska logiskt ut. Dock är jag lite tvivlande till eventuell 4G-teknik då den inte är så spridd ännu. Om det inte är så att de gör en modell specifikt för Europa / de länder där 3-4G är utbyggt

Ursprungligen av Drakfot:

Aftonbladet är nog en av de nyhetstidningar som slitit ut ordet "super" ganska rejält. Allt är ju super hit och super dit i den tidningen.

Vad gäller deras gissningar om vad som kommer ändras så ser det mesta ganska logiskt ut. Dock är jag lite tvivlande till eventuell 4G-teknik då den inte är så spridd ännu. Om det inte är så att de gör en modell specifikt för Europa / de länder där 3-4G är utbyggt

tycker de super till det rätt bra ....:)

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2010-03-03 19:00

Sjukt menlös artikel. Klart den kommer i Juli och presenterad i Juni.
Sen har ju AB bara tagit features i luften som inte finns någon som helst beläggning för (möjligtvis 5mp kameran men kom igen). Idioter.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-03-03 19:01

Som Robo-X skriver så tror jag att aftonbladet inte har många rätt. (Ovanligt?)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-03 19:04

Jag skulle ha velat sett denna sensor i kommande iPhone: New OmniVision RAW-capable camera sensor would vastly improve future iPhones | Cult of Mac
men tyvärr kommer den nog lite för sent för att det ska bli verklighet i denna generation.

Någon som tror på att Apple kommer att sätta dit en frontkamera och lägga till iChat i iPhone och därmed vara de som fick folk att börja använda videochatt i telefoner på allvar?

"Redan i slutet av förra året registrerades nya Iphonemodeller i internetservrar i området runt Apples huvudkontor...."
???????????????????????????????????????
Kan någon förklara vad detta betyder...eller är det vanligt AB-svammel av journalist som inte vet något om vad han/hon skriver om? Som vanligt alltså?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-03 19:17
Ursprungligen av Zimmerman:

"Redan i slutet av förra året registrerades nya Iphonemodeller i internetservrar i området runt Apples huvudkontor...."
???????????????????????????????????????
Kan någon förklara vad detta betyder...eller är det vanligt AB-svammel av journalist som inte vet något om vad han/hon skriver om? Som vanligt alltså?

Jag tror att de syftar på att några har snappat upp iPhone OS4.0 i sina loggar som det skrivits lite om. Men AB gör ju sin verklighet av fakta osv

Alla skriver om 4G i den här tråden, men jag tror inte Aftonhoran syftade på LTE utan HSDPA (Turbo 3G), som redan finns i iPhone 3GS men som ju faktiskt går att få i 14,4 Mbit/s och inte bara 7,2. Huruvida några svenska operatörer stöder den hastigheten vet jag inte.

Att den sedan skulle kallas iPhone 4G tror jag inte, det är bara en olycklig sammanblandning med att den blir den fjärde generationens iPhone.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-03-04 08:03

Det har väl alltid varit en viss förvirring kring G3/G4-macarna och tex iPodarna som benämndes 2G/3G/4G osv. I samtliga fall (även telefonin) står dock G för generation, så förvirringen är egentligen helt onödig. Fjärde generationen av iPhone har inget med fjärde generationens mobilnät att göra, det är väl självklart?

Fast med tanke på hur svårt folk har att fatta att operatören Tre och "tekniken" 3G inte är samma sak är det kanske inte så konstigt ändå..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-04 09:31

Just iphonen har namnet efter vilken typ av mobilnät den använder. Den första iPhonen heter bara iPhone. Men kallas mest för 2G eftersom iPhone 3G som kom ett år senare döptes efter vilken mobilstandard som den stödjer. Den tredje generationen iPhone heter 3Gs där s står för speed. Nu är frågan vad kommer den nästa att heta iPhone 3Gs v2 eller kanske 4G? Fast 4G tror jag inte riktigt på om nu Apple vill spara namnet tills 4G finns som nät standard.

//Rob

Jag tror den bara kommer hete 3Gx eller något liknande.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-03-04 11:50

iPhone 3.5Gs ?

Ursprungligen av kainen:

iPhone 3.5Gs ?

Iphone 3GSG2

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-03-09 12:33
Ursprungligen av PeeMaN:

Iphone 3GSG2

3GSv2?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-09 12:35

iPhour? ;D

  • Medlem
  • Habo
  • 2010-03-09 04:08
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-09 08:01

Den bilden dök väl upp innan 3Gs släpptes? Nu verkar någon ha lekt lite mer och gjort en film på det.

En snygg modell. Jag gillar det lite kantiga stuket.

Dom som gjort denna har ingen känsla för design och absolut ingen känsla alls för Apples design. Den knappen - inte bara rektangulär utan allmänt ful - kommer aldrig någonsin att hittas på en produkt från Apple. Den som klämde dit denna knapp förstår inte Apples formspråk helt enkelt. Har inte bollkänslan för sådant.
Det är trist när folk som är kreativa på att t.ex. animera och trixa med bilder samtidigt totalt saknar koll och kunskap om objektet. Vilket slöseri med arbetsinsats och begåvning.

Senast redigerat 2010-03-09 12:40
1
Bevaka tråden