Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G-inställningar för Tele2?

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av imported_olli:

Har nu Jailbrakat en Telialåst Iphone 3G 16 GB med quickpwn. Kör med senaste firmware (2.2) och även senaste baseband. Därefter är den upplåst med Yellowsn0w (0.96) och använder ett Tele2 Kompis abonnemang med 1GB/mån. 3Gsurf som tillval. I början strulade det lite med kontakten men efter att ha stängt av PIN och startat om den ett par gånger så hoppade det igång. Flippade på och av flightmode några gånger också. 3G däremot ville inte hoppa igång tills jag ändrade operatör till "Sweden 3G". Antar att Yellowsn0w "lurar" nätet att tro det sitter ett Telia-SIM i telefonen, ungefär som Rebel-SIM m.fl. Verkar som att man då också skall välja Telias 3G nät för att få det fungera.

Men gud, huuuuur många gånger ska det behöva sägas?!:
Telia och Tele2 äger "Sweden 3G" till 50% var - därför fungerar det som det gör!

• Oregistrerad
  • 2009-01-15 00:25
Ursprungligen av theplague:

Men gud, huuuuur många gånger ska det behöva sägas?!:
Telia och Tele2 äger "Sweden 3G" till 50% var - därför fungerar det som det gör!

Hmm, jo det har ju gjorts ganska klart i tråden.....
Men du får per default Tele2 som 3G provider och då fungerar det alltså inte. Man måste aktivt välja Sweden 3G om man har Tele2 som operatör. I vanliga fall fungerar de inställningar som din operatör förser dig med.

• Medlem
  • 2009-01-31 11:06

plötsligt fungerar 3G! 29/1 fm började 3G uppkopplingen fungera. Och stabilt sedan dess. Har gått in och ur wifi stängt av och på luren. 3G telia markeringen kommer stadigt tillbaka!
Har tele2 kort och rebelsim, teliaköpt lur.
Har under två månader hankat mig fram med en instabil (kommit och gått) edge uppkoppling.
Sen här jag låtit 3G fått stå på i intallningarna, och så plötsligt lossnar det

Ursprungligen av erikm:

plötsligt fungerar 3G! 29/1 fm började 3G uppkopplingen fungera. Och stabilt sedan dess. Har gått in och ur wifi stängt av och på luren. 3G telia markeringen kommer stadigt tillbaka!
Har tele2 kort och rebelsim, teliaköpt lur.
Har under två månader hankat mig fram med en instabil (kommit och gått) edge uppkoppling.
Sen här jag låtit 3G fått stå på i intallningarna, och så plötsligt lossnar det

EDGE? PÅ Tele2?
Nja...
GPRS måste du mena!

• Medlem
  • Täby
  • 2009-01-14 23:24

Hej,

jag har en 3G från Italien (behöver ej jailbreakas alltså). Måste säga att 3G fungerar USELT. Tappar täckningen hela tiden - går över till 2G titt som tätt och när detta sker fryser telefonen 30 sek till 3 minuter. Har därför nästan aldrig på 3G.

Nån annan med detta problem?

PS: jag använder Tele2...

Varför funkar inte sim-kortet

Jag har köpt en iPhone "Factory unlocked", men när jag sätter i mitt simkort från Comvic/Tele2 kommer det upp en skylt: "The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported." etc. Något förslag på åtgärd?
Hans

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-10 17:46
Ursprungligen av lundgren:

Jag har köpt en iPhone "Factory unlocked", men när jag sätter i mitt simkort från Comvic/Tele2 kommer det upp en skylt: "The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported." etc. Något förslag på åtgärd?
Hans

Känns inte som den är upplåst, var har du köpt den?

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-10 23:33

Um, okey... känns inte som den är unlocked.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-11 17:39

Jag använder internet.tele2.se som APN och inget användarnamn eller lösen. dataroaming är avslaget. Men det skummaste är att nu är 3G ALLTID på. Även fast jag stängt av 3G i menyn. Jag vill kunna använda Wi-Fi hemma då jag betalar per MB, och sen när jag är ute och behöver, så kan jag sätta på 3G. Men nu som sagt, även fast 3G är avstängt och o-ikonen syns uppe vid motagningen så kan jag fortfarande använda 3G. Väldigt skumt! Hur löser man detta?

Senast redigerat 2010-04-12 07:55
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-12 23:42

Du har väl stängt av 3g men kör på gprs helt enkelt. Det är väl inga större problem, när du är hemma så kopplar du upp dig på WiFi och då använder den WiFi.

Bevaka tråden