Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gesture med tre fingrar fungerar inte längre.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Startade om datorn idag och helt plötsligt så fungerar inte trefingers gesturen längre. Den som gör att jag backar i webläsaren. Scrolla upp och ned med två fingrar fungerar, men inte backa i websidor och inte heller gesturen med fyra fingrar. Allt är förkryssat under styrplatta i inställningar.

Kör Snow Leopard. Inga nya uppdateringar tillgängliga.

• Medlem
  • 2010-03-10 17:39

Har du kollat i Systeminställningarna så att inget har ändrats? Annars får du testa att reseta PRAM. Kan hjälpa.

Ursprungligen av Dalle:

Har du kollat i Systeminställningarna så att inget har ändrats? Annars får du testa att reseta PRAM. Kan hjälpa.

Yep, allt var som det skulle vara. Startade om datorn igen och nu fungerar det helt plötsligt som det ska. Vet inte vad som felade men det kvittar för nu fungerar det igen!

Tack för hjälpen!

Ursprungligen av korthoga:

Startade om datorn idag och helt plötsligt så fungerar inte trefingers gesturen längre. Den som gör att jag backar i webläsaren. Scrolla upp och ned med två fingrar fungerar, men inte backa i websidor och inte heller gesturen med fyra fingrar. Allt är förkryssat under styrplatta i inställningar.

Kör Snow Leopard. Inga nya uppdateringar tillgängliga.

Har samma problem men det är efter att datorn varit igång ett tag utan omstart(1-7 dagar). Alla inställningar är korrekta, det verkar som den blir "trött" efter en tids användande. Det är inget stort problem för mig men om någon har en lösning så mottages den tacksamt.

/Daniel

Min trackpad har också blivit lite konstig - jag kan använda trefingers bak och fram i webbläsaren, men upp och ner vill inte. PRAM hjälpte inte heller.

1
Bevaka tråden