Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur klonar man sin privata med jobbmobilen?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur man på bästa sätt gör om man har följande problematik:

Jag har en privat iPhone som är full av kontakter och kalenderaktiviteter som jag måste hålla koll på. Sedan har jag precis fått en jobb-iPhone där jag har exchange mail och kalender.
Jag vill nu att kalendern och kontaktboken på jobbmobilen skall slås ihop med den privata så att jag bara behöver hålla reda på en kalender och dito kontaktbok.

Jobbmailen och kalendern har jag redan fått in i min privata men hur gör jag med kontaktboken?
Vidare undrar jag hur jag på andra hållet får in min privata kalender i jobbmobilen?

Helst vill jag förstås att allt sker med automatik när jag väl gjort det en gång så jag alltid har klonade apparater. Kan tillägga att jag till den privata har ett Me-konto, kan man lägga till ytterligare en telefon till detta?

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-15 07:08

Om du redan fått in mail och kalender är det ju bara att slå på synk för kontakter också mot exchange?

Problemet är ju bara det att trots att jag ställt in att den ska synka kontakterna så dyker inte dessa upp i min exchange. VARFÖR?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-03-15 16:48
Ursprungligen av kjellebelle:

Problemet är ju bara det att trots att jag ställt in att den ska synka kontakterna så dyker inte dessa upp i min exchange. VARFÖR?

Därför att det är en inställning som är lite otydlig: Inställning->Mail->Ditt-Exchange-Konto->Mail-dagar att synka. Sätt ingen gräns så får du allt (gammalt). Annars kommer bara nytt. Eller i allafall motsvarande. Jag synkar bara mail.

Ursprungligen av frazze:

Därför att det är en inställning som är lite otydlig: Inställning->Mail->Ditt-Exchange-Konto->Mail-dagar att synka. Sätt ingen gräns så får du allt (gammalt). Annars kommer bara nytt. Eller i allafall motsvarande. Jag synkar bara mail.

Har nu provat även detta men utan resultat

Går det inte att ha två telefoner knutna till ett MobileMe konto? Eller ännu hellre kunna klona sin telefon via iTunes.

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-16 07:00
Ursprungligen av kjellebelle:

Har nu provat även detta men utan resultat

Går det inte att ha två telefoner knutna till ett MobileMe konto? Eller ännu hellre kunna klona sin telefon via iTunes.

Det ska gå om du ställer in exchangesynken rätt.

http://manuals.info.apple.com/sv_SE/iPhone_Anvandarhandbok.pdf

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-08-31 10:37

Vet inte om det är riktigt samma scenario här, men jag får inte helt till synkningen av kontakter och kalendrar mot Exchange.

Saken är den att den här telefonen har en omfattande mängd kontakter och kalenderobjekt (som är inlagda direkt i telefonen). Nu ska luren anslutas mot Exchange och då verkar endast de kalendrar och adressböcker som finns på servern synkas. Hur gör jag för att föra över de lokala objekten, så att även de synkas mot servern?

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-31 17:17
Ursprungligen av lensv:

Vet inte om det är riktigt samma scenario här, men jag får inte helt till synkningen av kontakter och kalendrar mot Exchange.

Saken är den att den här telefonen har en omfattande mängd kontakter och kalenderobjekt (som är inlagda direkt i telefonen). Nu ska luren anslutas mot Exchange och då verkar endast de kalendrar och adressböcker som finns på servern synkas. Hur gör jag för att föra över de lokala objekten, så att även de synkas mot servern?

Givetvis synkas bara det är inlagt att just synkas mot Exchange.

Ang. lokala objekt. Beroende på vilken telefon du har så ska du kunna synka dem till datorn och sen via iTunes in i telefonen.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-08-31 17:42
Ursprungligen av zappee:

Givetvis synkas bara det är inlagt att just synkas mot Exchange.

Ang. lokala objekt. Beroende på vilken telefon du har så ska du kunna synka dem till datorn och sen via iTunes in i telefonen.

Tycker att man borde kunna flagga direkt i telefonen om man vill att även lokala objekt ska ska synkas mot Exchange, men man måste alltså först ta in det lokala via iTunes och sedan flytta över allt manuellt från datorn till servern?

• Medlem
  • International user
  • 2010-08-31 22:57
Ursprungligen av lensv:

Tycker att man borde kunna flagga direkt i telefonen om man vill att även lokala objekt ska ska synkas mot Exchange, men man måste alltså först ta in det lokala via iTunes och sedan flytta över allt manuellt från datorn till servern?

Med "telefonen" menar du iPhone eller någon annan telefon?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-09-01 08:30
Ursprungligen av zappee:

Med "telefonen" menar du iPhone eller någon annan telefon?

Självklart!?! Något annat än iPhone hör väl inte hemma i detta forum?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-04 13:00

Det är ju bara att du synkar din iPhones lokala kalender mot datorn. Sen exporterar du kalendern i datorn och importerar i Exchange (Outlook eller Entourage). Lätt som en plätt!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2010-09-04 14:01
Ursprungligen av ktd:

Det är ju bara att du synkar din iPhones lokala kalender mot datorn. Sen exporterar du kalendern i datorn och importerar i Exchange (Outlook eller Entourage). Lätt som en plätt!

Det svaret framgår redan tidigare i den här tråden..."Plätten" hade dock varit betydligt lättare om man kunde göra det direkt i telefonen.

1
Bevaka tråden