Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G startar inte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-03-14 11:47

Nu är det så att min telefon är typ, död. Den funkade felfritt igår, men idag när jag skulle starta telefonen får jag bara fram bilden som säger att jag ska ansluta till iTunes. Vilket jag gör. Men det går inte att återställa telefonen eller något! Får bara upp felmeddelande 1603, 13 samt 14.

Har provat att sätta telefonen i DFU-mode & försökt. Den står bara & tänker vid "förbereder iPhone för återställning". Har även provat med olika usb-portar samt andra datorer.

(FW 3.1.2 & telefonen är inte jailbrekad)

Vad ska jag göra ?

Ursprungligen av ShiBBan:

Nu är det så att min telefon är typ, död. Den funkade felfritt igår, men idag när jag skulle starta telefonen får jag bara fram bilden som säger att jag ska ansluta till iTunes. Vilket jag gör. Men det går inte att återställa telefonen eller något! Får bara upp felmeddelande 1603, 13 samt 14.

Har provat att sätta telefonen i DFU-mode & försökt. Den står bara & tänker vid "förbereder iPhone för återställning". Har även provat med olika usb-portar samt andra datorer.

(FW 3.1.2 & telefonen är inte jailbrekad)

Vad ska jag göra ?

Är du säker på att du satt den DFU-mode, så det inte är Recovery mode?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-14 18:25

DFU använder du när du ska nedgradera fw. Stäng av telefonen, koppla in den med USB-kabel till datorn, håll ned HOME knappen tills iTunes hittar den - återställ. Fungerar inte det så laddar du ned 3.1.2 fw från t.ex. iClarified - Apple News and Tutorials och återställer med SHIFT-Restore.

Error 1603 When Restoring iPhone in iTunes

Testa ovanstående så får vi väl se vad nästa steg är

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-03-15 13:55
Ursprungligen av theplague:

Är du säker på att du satt den DFU-mode, så det inte är Recovery mode?

Ja, helt hundra på det.

Ursprungligen av FreddeB:

DFU använder du när du ska nedgradera fw. Stäng av telefonen, koppla in den med USB-kabel till datorn, håll ned HOME knappen tills iTunes hittar den - återställ. Fungerar inte det så laddar du ned 3.1.2 fw från t.ex. iClarified - Apple News and Tutorials och återställer med SHIFT-Restore.

Error 1603 When Restoring iPhone in iTunes

Testa ovanstående så får vi väl se vad nästa steg är

Har även provat detta & samma fel inträffar på gång efter gång. Får upp felmeddelande 1604 ibland också

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-03-15 14:38

Av någon anledning valde telefonen att starta :D! Men alla mina kontakter osv är borta ifrån telefonen, hur kan man få tillbaka det tro? Det vill bara synka sig som en ny telefon nu

Av någon anledning valde telefonen att starta :D! Men alla mina kontakter osv är borta ifrån telefonen, hur kan man få tillbaka det tro? Det vill bara synka sig som en ny telefon nu

Du har inte kontakterna synkade till datorn?

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-03-16 11:41

Det vet jag inte. Antog att kontakterna synkades tillsammans med allt annat ifrån telefonen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-16 12:15

Det vet jag inte. Antog att kontakterna synkades tillsammans med allt annat ifrån telefonen.

Koppla in telefonen till datorn och starta iTunes, ta en titt under Info-fliken där du anger mot vad telefonens kontakter skall synkas mot.

Felet många gör här är att de väljer t.ex. Windows Adressbok och när de sedan synkar dyker en fråga upp om kontakterna här och där skall ersättas vilket många inte verkar fundera så mycket över. Resultatet är en tömd iPhone =/

Gör istället så här om vill föra över dina kontakter från din iPhone till din PC/Windows

Klicka på START-knappen och bläddra dig fram till Adressboken. Öppna Windows inbyggda Adressbok. Innehåller den inga kontakter överhuvudtaget är det viktigt att vi lägger in minst en kontakt innan du fortsätter. Du kan skapa en dummy-kontakt med påhittade nummer, den enda viktiga är att du har minst en kontakt inlagd.

- Koppla in din iPhone till PCn med USB sladd och öppna iTunes
- Klicka på iPhone-ikonen till vänster i listan
- Klicka på Info-fliken och ange att du vill synka dina kontakter med Windows-Adressbok samt markera Alla kontakter
- Synkronisera
- Du får eventuellt upp en varning om att mer än 5% av kontakterna på datorn kommer att ändras samt frågan om du vill slå samman (merge) eller ersätta (replace). Ange slå samman och klicka på OK

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-03-16 17:41

Okej, ska kolla på det! Tack för svaren

1
Bevaka tråden