Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad släpps 3 april

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Eva:

Nu är det bara att börja räkna ner. Det är bara att tränga bort förnuft och kloka tankar!

Jag struntar i att det saknas 3G, att förstamodellen kan ha buggar, att den inte stödjer svenska.…

haha, så ska det låta! Man bara måste ha den! Jag går fortfarande och skryter emellanåt med att jag minnsann hade första generationens iPhone strax efter att den släpptes i USA (fast nu har den gått i arv till min bror då jag skaffade 3GS)

Ursprungligen av Eva:

Nu är det bara att börja räkna ner. Det är bara att tränga bort förnuft och kloka tankar!

Jag struntar i att det saknas 3G, att förstamodellen kan ha buggar, att den inte stödjer svenska.…

Stödet för svenska är "bara" mjukvara så det kommer.

Jag vill också ha!!!

Någon som har koll på strömsladden? Kommer en USA-köpt iPad funka i svenska el-uttag?

Ursprungligen av 2balkain:

Någon som har koll på strömsladden? Kommer en USA-köpt iPad funka i svenska el-uttag?

Se iPhone.

De blir väl en duckhead man får byta till Europastandard.
Nätagget blir väl ett switchat litet som tål såväl 110/230V.

Ursprungligen av Goflorp:

Se iPhone.

De blir väl en duckhead man får byta till Europastandard.
Nätagget blir väl ett switchat litet som tål såväl 110/230V.

Nu har dock inte amerikanska iPhone haft "duckheadladdare" sen den första generationen så det går de nog inte tillbaka till. Inte ens svensksålda 3GS har ju längre sådana laddare. Man får alltså köpa en ny laddare. Bara för att förtydliga.

Jag tar tillbaka det lite. Laddaren till iPad verkar vara av duckheadtypen, vilket däremot iPhone inte är. Bör alltså räcka med en ny duckhead ja.

Senast redigerat 2010-03-15 16:03
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 23:01

Har ni sett vilka fina små effekter som iPad-sidorna har? Gillar det och antar att det kommer komma på alla nya produkters sidor efter det här.

En annan sak. Kommer Apple att uppdatera köpta iTunes-låtars cover art så det ser bra ut på iPad? Hoppas det för det verkar som man kan ha det full screen och då känns det som att många bilder idag inte håller måttet.

Ursprungligen av acke:

Har ni sett vilka fina små effekter som iPad-sidorna har? Gillar det och antar att det kommer komma på alla nya produkters sidor efter det här.

En annan sak. Kommer Apple att uppdatera köpta iTunes-låtars cover art så det ser bra ut på iPad? Hoppas det för det verkar som man kan ha det full screen och då känns det som att många bilder idag inte håller måttet.

Såg någon reklamfilm för Sports Illustrated som var helt fantastisk. Man kunde läsa numret som den tidning det är men även fördjupa sig i form av filmklipp mm. Helt underbart. Hittar dock inte klippet nu.

För min del hoppas jag att min iPad kommer ersätta min stora,feta och tunga säljpärm vars innehåll bara är utskrivna pdf:er. Visst kan jag som någon på ett annat forum påpekade snurra min MBP13" mot kunden men min feeling är att iPaden kommer att passa bättre för ändamålet.

Det kryllar ju av säljare och representanter där ute som skulle kunna slänga sina pärmar..

Edit: hittade länken; http://www.youtube.com/watch?v=ntyXvLnxyXk

Senast redigerat 2010-03-12 23:37
Ursprungligen av 2balkain:

Det kryllar ju av säljare och representanter där ute som skulle kunna slänga sina pärmar..

Edit: hittade länken; YouTube - Sports Illustrated - Tablet Demo 1.5

Ja och skolelever som vill bli av med en hyllmeter...
Och folk som inte vill/kan lära sig en dator...
Folk som vill kommunicera men inte vill bry sig om en dator
En dator "for the rest of us" - äntligen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-13 00:27
Ursprungligen av acke:

Har ni sett vilka fina små effekter som iPad-sidorna har?

Vad snyggt!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-12 23:16

Jag tror iPad kommer att vara rätt svårt att få tag på i början. Om någon kommer att åka till USA i april så räkna inte med att få tag på en iPad. Först i maj/juni kommer det att bli lättare att få tag på en.

//Rob

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-13 00:34
Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror iPad kommer att vara rätt svårt att få tag på i början. Om någon kommer att åka till USA i april så räkna inte med att få tag på en iPad. Först i maj/juni kommer det att bli lättare att få tag på en.

//Rob

Å, nej, jag hoppas verkligen att du har fel.

Jag räknar med att "någon" kommer att fara till USA den 3:e april och köpa en iPad till mig. Att behöva vänta på en iPad ända till maj eller juni låter jobbigt

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-13 07:52

Det verkar som om Rob får rätt, det kanske inte finns några iPads att köpa för oss svenskar när de släpps i USA
Hög efterfrågan på iPad i USA - MacWorld

Ursprungligen av Eva:

Det verkar som om Rob får rätt, det kanske inte finns några iPads att köpa för oss svenskar när de släpps i USA
Hög efterfrågan på iPad i USA - MacWorld

Polaren har ju bokat ett ex som han ska hämta i affär i NY. Så det är klart det finns, man måste bara boka och ta sig dit i tid.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-03-15 23:48

Vet någon om det kommer finnas någon typ av förstärkare till den så man kan spela musik, _högt?_

Ursprungligen av gustavb:

Vet någon om det kommer finnas någon typ av förstärkare till den så man kan spela musik, _högt?_

Det finns ju [paste] 3.5-mm stereo headphone jack [end paste] på den så det är väl bara att koppla in vilka dator högtalare som helst som till vilken dator som helst.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-03-16 16:47
Ursprungligen av panther:

Det finns ju [paste] 3.5-mm stereo headphone jack [end paste] på den så det är väl bara att koppla in vilka dator högtalare som helst som till vilken dator som helst.

Jo det är ju sant, tänkte mig dock mer likt en dockningsstation men hur ska man kunna veta om det kommer. Det får vi se.

Ursprungligen av gustavb:

Jo det är ju sant, tänkte mig dock mer likt en dockningsstation men hur ska man kunna veta om det kommer. Det får vi se.

Jag skulle säga att det är högst troligt att det kommer en uppsjö av sådana. Kolla bara på hur många dockningsstationer med högtalare det finns till iPod/iPhone.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-03-18 18:06
Ursprungligen av Adrian B:

Jag skulle säga att det är högst troligt att det kommer en uppsjö av sådana. Kolla bara på hur många dockningsstationer med högtalare det finns till iPod/iPhone.

Ja förhoppningsvis blir det så. Som Panther nämner hade ju en iPad Hifi varit något. Min iPod Hifi står fortfarande och skriker som den ska.. Men men, det är en diskussion för en annan tråd.

Ursprungligen av gustavb:

Ja förhoppningsvis blir det så. Som Panther nämner hade ju en iPad Hifi varit något. Min iPod Hifi står fortfarande och skriker som den ska.. Men men, det är en diskussion för en annan tråd.

Jag tror inte det kommer en ny Hifi från Apple (tyvärr, många gillade den), men från andra märken lär det nog komma. Finns ju allt från plastskräp till riktigt bra prylar redan idag för iPod och även om iPad inte blir lika utbredd som iPod så lär det finnas en marknad.

Ursprungligen av gustavb:

Vet någon om det kommer finnas någon typ av förstärkare till den så man kan spela musik, _högt?_

Ja vem vet. Kanske kommer det en iPad Hifi som är så bra att Steve Jobs byter ut alla sina ljudanläggningar till dem.

tyvärr?
Tack och lov skulle jag säga. Ipod Hifi är en sjukt dålig produkt, särskilt i Apple-mått mätt. Dyr som satan och distar sönder om man försöker kräma på lite!

Ursprungligen av PeeMaN:

tyvärr?
Tack och lov skulle jag säga. Ipod Hifi är en sjukt dålig produkt, särskilt i Apple-mått mätt. Dyr som satan och distar sönder om man försöker kräma på lite!

Jag har ingen själv, så jag kan inte uttala mig om den, men är det verkligen så illa?

Jag vet bara att de jag känner som har en gillar den skarpt. Jag har dessutom fått förfrågningar om jag känner folk som vill sälja sin iPod Hifi för de vill så gärna ha tag i en. Så det finns en del där ute som inte håller med dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 10:16

iPod Hifi är en superbra, enkel hemma högtalare.

Robust, klart och bra ljud (från en iPhone/iPod)

Men det är ingen högtalare man ska/kan spela starkt på

Ursprungligen av Tangen:

iPod Hifi är en superbra, enkel hemma högtalare.

Robust, klart och bra ljud (från en iPhone/iPod)

Men det är ingen högtalare man ska/kan spela starkt på

Farsan köpte en Ipod Hifi, brorsan köpte en Fireant.
Fireanten var billigare, minst lika snygg och levererade minst lika bra ljud även på högre volymer. Fireant lyckades med det Apple misslyckades med i det här specifika fallet.

Lite off topic kanske?

Ursprungligen av wendefors:

Lite off topic kanske?

Jo. Det började rätt (fråga om det kommer dockningsstationer till iPad likt iPod Hifi) men sen spårade vi ur lite.

och fortfarande inte ett ljud om vad den kommer kosta utanför USA?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-27 16:50

Jag är i NY under lanseringshelgen. Hur gör jag för att köpa? Var bokar jag? etc?

Någon som har koll...?

Tack på föhand

Ursprungligen av jacohvi:

Jag är i NY under lanseringshelgen. Hur gör jag för att köpa? Var bokar jag? etc?

Någon som har koll...?

Tack på föhand

Har du inte förbeställt en redan så lär du tyvärr inte få någon den helgen:

New iPad pre-orders will not ship until April 12

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-27 17:47

Gå in på AppleStore och fråga dem...

Edit: du är förstås inte där nu...
Tänkte inte på det

Bevaka tråden