Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone syns inte i iTunes

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Efter uppgradering till 10.5 kan jag inte längre se min iphone i itunes. När jag kopplar iphone till datorn startar iphoto men inte itunes. Vilken inställning har jag missat?

• Medlem
  • International user
  • 2009-12-13 00:15

Vad är problemet?

Att iTunes inte startas eller att din iPhone inte syns i iTunes?

Båda

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-13 19:12

Installera om iTunes...

• Medlem
  • Täby
  • 2009-12-15 17:41

Har du provat koppla in telefonen direkt i datorn via en USB kabel? Dvs UTAN någon hubb eller liknande emellan? Oftast är detta den största orsaken till att telefonen inte hittas.

Ursprungligen av kainen:

Har du provat koppla in telefonen direkt i datorn via en USB kabel? Dvs UTAN någon hubb eller liknande emellan? Oftast är detta den största orsaken till att telefonen inte hittas.

Exakt, luren drar en del ström ur USB-uttaget. Du kan då åka på att få en svajjig USB-koppling. Ibland syns den, ibland inte, ibland laddar den in saker men inte andra hållet etc.
Massvis med konstiga fel kommer av att man har en dålig USB-hubb.

Har/hade samma problem med iPhone och iTunes.
Problemet har varit där sedan dag 1 när jag fick hem min iMac 27".
Jag fick också tipset om att installera om iTunes och det löste problemet tills nästa gång jag anslöt telefonen till datorn. Och jag använder mig av en direkt koppling, inga hubbar eller annat i vägen.

Ska jag behöva återställa telefonen för att få det att fungera eller vad gör jag?

• Medlem
  • Täby
  • 2009-12-29 11:54

daniels: Du kan också prova med en annan sladd, det har hänt åtminstonde en gång att sladden varit skadad även om det inte syns någonting på den. (Just in case).

Ursprungligen av kainen:

daniels: Du kan också prova med en annan sladd, det har hänt åtminstonde en gång att sladden varit skadad även om det inte syns någonting på den. (Just in case).

Ok, men borde det inte påverka allt isåfall?
För kontakt får den, iPhoto öppnas automatiskt och den laddar.
Bara iTunes som inte startar automatiskt, utan detta måste jag göra manuellt. Väl inne i iTunes så fungerar det som det ska.

Ursprungligen av daniels:

Ok, men borde det inte påverka allt isåfall?
För kontakt får den, iPhoto öppnas automatiskt och den laddar.
Bara iTunes som inte startar automatiskt, utan detta måste jag göra manuellt. Väl inne i iTunes så fungerar det som det ska.

Vad har detta med det som står här att göra?: http://www.99.se/1852943-post1.html

Ursprungligen av theplague:

Vad har detta med det som står här att göra?: http://www.99.se/1852943-post1.html

Stod inte så mycket mer än att det är vad mitt problem i praktiken är.
Förutom att jag kör 10.6.2

vakna till liv, lilla tråden, vakna vakna!
problemet är inte löst!

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-19 20:57
Ursprungligen av daniels:

vakna till liv, lilla tråden, vakna vakna!
problemet är inte löst!

Problemet är att iTunes inte startar automatiskt när du sätter i din iPhone?

Ursprungligen av zappee:

Problemet är att iTunes inte startar automatiskt när du sätter i din iPhone?

Korrekt.
Bara iPhoto som startar igång, men inte itunes.
Där får jag göra allt manuellt, dvs starta programmet och välja att den ska synca.
Bilden visar hur det ser ut när jag anslutit iPhonen och startat iTunes.

• Medlem
  • Täby
  • 2009-12-30 10:18

Jaha, nej då är det inte sladden, det är en inställning.
Nu kommer jag inte ihåg om den inställningen är inne i iTunes... eller vart den ligger :/

Hej, Min Iphone startar varken upp Itunes eller Iphoto. Däremot syns den i Itunes men starta upp den får jag göra själv. I Iphoto syns den ej trots att jag ställt in att Iphoto skall öppnas när kamera ansluts vilket det mycket riktigt gör när jag ansluter min digitalkamera. Har aldrig haft detta problem förrän jag fick min Imac 27.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-21 21:12

Är iTuneshelper igång och fungerande på datorn? Kan vara värt att sikta in sig på en ominstallation (dock först en avinstallation i rätt ordning)

Ursprungligen av FreddeB:

Är iTuneshelper igång och fungerande på datorn? Kan vara värt att sikta in sig på en ominstallation (dock först en avinstallation i rätt ordning)

iTuneshelper är igång, enligt Activity Monitor, men fungerande vet jag inte. Hur vet jag om den fungerar eller inte?

Ominstallation av iTunes har jag gjort 1-2 gånger utan förändring. Kanske avinstallationen jag inte gjort?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-21 23:48

Om du behöver installera om iTunes är Det viktigt att först radera alla spår av den tidigare/defekta iTunes installationen. För att lyckas med detta är det viktigt att avinstallera komponenterna i rätt ordning:
Citat:
1. iTunes
2. QuickTime
3. Apple Software Update
4. Apple Mobile Device Support
5. Bonjour
6. Apple Application Support (finns i iTunes 9 eller senare)
7. Apple Software Update
8. Reboot!

1
Bevaka tråden