Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snygga texter och bilder i Aqua-stil?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte bara kolla om någon har något tips om ett bra program för att på ett enkelt sätt tillverka 3D-texter och bilder på det sätt som de ser ut i Aqua-gränssnittet? Jag vet att man kan trolla en del med detta i bl a Photoshop, men det är lite bökigt att få till det. Inte ska man behöva lära sig Maya eller något liknande ruggigt avancerat program (något som jag heller aldrig kommer att kunna motivera till inköp på jobbet)?

Photoshop är det som gäller!

Ska du göra snygga i 3D så tycker jag nog att det blir svårare.

Jag kan skicka en PS-mall åt dig om du vill.
Bara att byta ut texten och kanske finjustera.

- Slice -

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-20 11:17

Vad exakt är det du vill göra?
Jag håller med de andra om att Photoshop är verktyget som gäller.

  • Medlem
  • London
  • 2003-05-20 11:20

Borde inte Photoshop Elements räcka till det? Om man inte kan motivera ett inköp på 10 papp för att leka så kanske det är lättare med 1000-2000 (eller vad nu Elements kostar)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-20 11:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av jb
Borde inte Photoshop Elements räcka till det? Om man inte kan motivera ett inköp på 10 papp för att leka så kanske det är lättare med 1000-2000 (eller vad nu Elements kostar)?

Förvisso. Egentligen rör det ju sig bara som grundläggande markeringsteknik.
Om man som jag börjat grotta i hur de egentligen byggt Aqua-gränssnittet blir man lätt imponerad över hur otroligt bra gjort det är.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-05-20 11:26

Kolla in VersionTracker
Button Builder Extreme gör i alla fall knappar i Aqua-stil.:)

Tack för tipsen. Vad jag är ute efter är något i t ex samma stil som Explorer-symbolen. Kanske bygger man den i flera lager med olika grader av transparens? Finns det något enkelt tips för hur man gör detta i Photoshop så tar jag tacksamt emot det. Ska även kolla in Button Builder Extreme så fort jag hinner...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-20 16:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Hans-Olof
Explorer-symbolen

Menar du Internet Explorer-loggan eller?

Stämmer. Kikade nyss på Button Builder. Bra program, men jag behöver lite större frihet än så. Om jag t ex ska bygga en hel site med transparenta Aqua-liknande knappar och texter (hur som helst så är det ju bilder vi snackar om) så skulle jag vilja hitta någon bekväm metod för detta.

Senast redigerat 2003-05-20 16:25
1
Bevaka tråden