Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2010-03-22 23:16

Det har du säkert, jag påstår inget men kan säga att han är inblandad i en av de största elektronikkedjerna i Sverige och dem hade besök från Apple vid tillfället. Säger alltså inte att det kommer ske men kan ju ge lite hopp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-23 06:54

Oh yeah, nu börjar vi prata bra rykten! Det är sådana jag saknat hittills. Ska detta bli den Tisdag™ vi väntat på?

Ursprungligen av Adrian B:

Oh yeah, nu börjar vi prata bra rykten! Det är sådana jag saknat hittills. Ska detta bli den Tisdag™ vi väntat på?

Japp, idag smäller det. Alla vet det och här här beviset: Twitpic - Share photos on Twitter

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-23 08:34

Trevligheter!
Förväntningarna har ökat från lätt uppgivenhet till en smula spänning!

"Not to Worry"

Skönt svar, fast det säger ju egentligen inget om när de kommer, bara typ att de kommer och att de kommer vara till kundernas belåtenhet när de väl gör det.

Det hade varit lite kul, och lika Jobs-typiskt arrogant, om han svarat "Buy an iPad!"

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-23 09:26

Ingen vet vem som skrivit de där tre orden eller om de är påhittade. Självklart vill man (väldigt mycke) att de skall vara autentiska. Men men. Nu är vi återigen helt uppbundna till AS ännu en tisdag ... We're all in this together ...

Så trevligt, hoppas det kommer idag! Skulle inte tro det men det vore en trevlig överaskning på en annars tråkig grå dag som idag.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-23 09:46
Ursprungligen av Ollebro:

Så trevligt, hoppas det kommer idag! Skulle inte tro det men det vore en trevlig överaskning på en annars tråkig grå dag som idag.

Köpte du aldrig någon Sony?

EDIT:

Ursprungligen av Ollebro:

det var ju tråkigt för apple, då köper jag mig en Sony nu då. skyll er själva apple!

Ursprungligen av Hallon:

Köpte du aldrig någon Sony?

EDIT:

Nepp, köpte en HP Envy.

Ursprungligen av Ollebro:

Nepp, köpte en HP Envy.

Vilket nerköp

Ursprungligen av @ndreas:

Vilket nerköp

Beror på vad personen ska göra, i vissa fall kan Pc var bättre köp! Men jag tvivlar starkt på det.

Ursprungligen av Hunter78:

Beror på vad personen ska göra, i vissa fall kan Pc var bättre köp! Men jag tvivlar starkt på det.

Nu fattar jag ingenting....

Ursprungligen av Hunter78:

Beror på vad personen ska göra, i vissa fall kan Pc var bättre köp! Men jag tvivlar starkt på det.

Kan aldrig vara bättre

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-23 13:34
Ursprungligen av Hunter78:

Beror på vad personen ska göra, i vissa fall kan Pc var bättre köp! Men jag tvivlar starkt på det.

framför allt beror det väl på hur MBP kommer se ut. Allt är väl bättre än inget?

Ursprungligen av Ollebro:

Nepp, köpte en HP Envy.

Oops.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-23 12:48

Tror ni man kan räkna med inbyggt 3G modem? Känns nästan som en deal-breaker...

Ursprungligen av Adestro:

Tror ni man kan räkna med inbyggt 3G modem? Känns nästan som en deal-breaker...

Jag tvivlar på det. Hoppas att det inte är default i så fall, men gärna som tillval.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Jag tvivlar på det. Hoppas att det inte är default i så fall, men gärna som tillval.

Hade jag haft inbyggd 3G i min MacBook så hade en av anledningarna till att skaffa en iPad försvunnit, så det tror jag inte Apple gör åtminstone inte den här gången.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 08:21
Ursprungligen av Mr Joakim:

Hade jag haft inbyggd 3G i min MacBook så hade en av anledningarna till att skaffa en iPad försvunnit, så det tror jag inte Apple gör åtminstone inte den här gången.

iPads selling-point är väl knappast att den har (optional) inbyggt 3G? Det är ju inte ens en dator utan en helt annan produkt.

Det är nästan standard på PC-laptops att bygga in 3G modem så Apple gör en fatal miss om de inte gör det.

Ursprungligen av Adestro:

Det är nästan standard på PC-laptops att bygga in 3G modem så Apple gör en fatal miss om de inte gör det.

Fatal = ödesdiger, dödlig? På något sätt har jag svårt att se Apple gå under som företag för att de inte har inbyggd 3G-modem i sina bärbara.

Jag har inget emot funktionen och jag kan tänka mig att Apple funderar på att stoppa in den, jag bara inte tror den är så avgörande. Det är som fm-radio i iPod - många har saknat det men det har inte hindrat försäljningen.

Personligen tycker jag internetdelning genom iPhone fungerar så ypperligt bra att jag inte ser det som en avgörande funktion för mina nuvarande behov. Men för andra kan jag tänka mig att det vore smidigt. Speciellt de som skippar vanligt bredband helt och bara vill köra via 3G (även om jag tror de är rätt få än så länge).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 09:25
Ursprungligen av Adrian B:

Personligen tycker jag internetdelning genom iPhone fungerar så ypperligt bra att jag inte ser det som en avgörande funktion för mina nuvarande behov. Men för andra kan jag tänka mig att det vore smidigt. Speciellt de som skippar vanligt bredband helt och bara vill köra via 3G (även om jag tror de är rätt få än så länge).

Jag tycker också det fungerar otroligt bra. Och det säger ju ganska mycket om oss om mac-fanatiker att vi förutsätter att man har en iphone. Eller borde ha en iphone för attfå ta del av en mobil uppkoppling. Men för alla människor som inte planerar att skaffa en iphone och en ny mac så är det ju en bra grej.

Ursprungligen av pgjores:

Jag tycker också det fungerar otroligt bra. Och det säger ju ganska mycket om oss om mac-fanatiker att vi förutsätter att man har en iphone. Eller borde ha en iphone för attfå ta del av en mobil uppkoppling. Men för alla människor som inte planerar att skaffa en iphone och en ny mac så är det ju en bra grej.

Absolut och jag förutsatte inte att alla har iPhone, jag sa bara att det fungerar bra för mig personligen eftersom jag har en iPhone.

Däremot kan jag tänka mig att Apple gärna ser en värld där alla har en iPhone

  • Medlem
  • 2010-03-24 13:24
Ursprungligen av pgjores:

Jag tycker också det fungerar otroligt bra. Och det säger ju ganska mycket om oss om mac-fanatiker att vi förutsätter att man har en iphone. Eller borde ha en iphone för attfå ta del av en mobil uppkoppling. Men för alla människor som inte planerar att skaffa en iphone och en ny mac så är det ju en bra grej.

Psst... det går enkelt att koppla upp sig med hjälp av andra mobiltelefoner också

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-03-23 13:18

Känner att det är min plikt att lyfta den återkommande frågan om hur dags man bör förvänta sig att Apple Storen ska gå ner, varpå någon kan svara att det borde vara typ nu, en liten stund senare följt av ett "nähä, det blev inget idag heller..."

Ursprungligen av Jånte:

Känner att det är min plikt att lyfta den återkommande frågan om hur dags man bör förvänta sig att Apple Storen ska gå ner, varpå någon kan svara att det borde vara typ nu, en liten stund senare följt av ett "nähä, det blev inget idag heller..."

Jag kan hoppa över mellansteget och säga att det blir inget idag heller.

Roligt att ni tycker det är ett nedköp, för 15 000kr fick jag USB 3.0, en quadcore i7, ati radeon 5830 och en full hd 15 tum LED skärm. jag är rätt nöjd.

antingen en lågupplöst 15tum core2duo med nvidia 9400 kort för 17 tusen eller HP Envyn för 15. SVÅRT VAL!
sedan att jag kör osx på den gör det ju bara bättre. som en mac fast bra.

Ursprungligen av Ollebro:

Roligt att ni tycker det är ett nedköp, för 15 000kr fick jag USB 3.0, en quadcore i7, ati radeon 5830 och en full hd 15 tum LED skärm. jag är rätt nöjd.

antingen en lågupplöst 15tum core2duo med nvidia 9400 kort för 17 tusen eller HP Envyn för 15. SVÅRT VAL!
sedan att jag kör osx på den gör det ju bara bättre. som en mac fast bra.

Då kör du någon form av hack för det går ju inte att installera osx rakt av på HP. Hur blir det med uppdateringar m.m.

Ursprungligen av Hunter78:

Hur blir det med uppdateringar m.m.

Det bör vi inte diskutera här.

Ursprungligen av Hunter78:

Då kör du någon form av hack för det går ju inte att installera osx rakt av på HP. Hur blir det med uppdateringar m.m.

behöver inte OSX för det mesta så det gör inte så mycket.

tycker ändå det är spännande med nya macbookar. elektronik är roliga saker.

Bevaka tråden