Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får "No SIM card installed" fel

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Jag har ett sjukt jobbigt problem som jag inte verkar kunna bli av med.
Jag vaknade upp efter en skön natts sömn och skulle just skicka iväg ett sms till min polare.
Dock så går det inte då det står att jag inte har ett sim kort i den?! (den funkade felfritt innan jag la mig för att sova) Då tänkte jag att jag skulle gå in på itunes för att återinställa iphonen men dum som jag var så läste jag inte och vips så uppdaterades den även vilket resluterade i att jag inte kan göra ett jota på iphonen(inte ens lyssna på musik) Då jag har haft detta problem förut så skulle jag re breaka den i blackr1n men denna gång så hände ville den inte reboota vilket gjorde att jailbreaken inte fulländades. Vad fan gör jag nu? får fortfarande upp No SIM card installed?!
Skulle verkligen vara schysst om någon kunde hjälpa mig då jag är i stortbehov av min iphone just nu!
tack på förhand /jb

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-03-27 17:36

Vilken typ av iPhone har du? Om du har en 3Gs som uppdaterats till 3.1.3 är du körd för tillfället.

är inte så bra på detta men köpte den i usa för 2år sen så då var den ju 2g sen uppdatera jag den för inte så länge sen till den nyaste:( Så är det kört?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-27 18:39
Ursprungligen av lilla_b:

är inte så bra på detta men köpte den i usa för 2år sen så då var den ju 2g sen uppdatera jag den för inte så länge sen till den nyaste:( Så är det kört?

Det finns alltså för närvarande tre olika modeller av iPhone: iPhone, iPhone 3G och iPhone 3Gs. Vilken har du?
När du uppdaterar är det bara programvaran, du byter ju inte modell då....

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-27 18:12

Alltså är det en 2G du har då eller? Blir inte riktigt klar på vad du skriver.

Är det en sådan så kör en uppgradering på den igen, är den låst? har du ett At&t kort?
Strunta i jailbreak tills du vet om den fungerar eller ej, kan ju vara ett hårdvarufel också.

Ändra rubriken också för det var en riktigt dålig rubrik som inte säger ett smack om ditt problem.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-03-27 19:58

* Ändrade rubriken *

jag har vanliga iphone. när jag ska gå in på itunes för att restora den samt klicka shift så går det inte då itunes inte hittar iphonen. När jag ska uppgradera den så står det hela tiden unable to recognize ipsw (redsn0w)
förstår verkligen inte va felet är då jag tidigare har kunnat lösa det.

En fråga: senast jag fixade min iphone så använde jag mig utav blackr1n, Innebär detta att jag genom den fick den senaste uppdateringen och är därför körd körd för att man inte har kommit på en lösning till att jailbreaka den`?

Senast redigerat 2010-03-28 01:31
  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-28 09:53
Ursprungligen av lilla_b:

jag har vanliga iphone. när jag ska gå in på itunes för att restora den samt klicka shift så går det inte då itunes inte hittar iphonen. När jag ska uppgradera den så står det hela tiden unable to recognize ipsw (redsn0w)
förstår verkligen inte va felet är då jag tidigare har kunnat lösa det.

En fråga: senast jag fixade min iphone så använde jag mig utav blackr1n, Innebär detta att jag genom den fick den senaste uppdateringen och är därför körd körd för att man inte har kommit på en lösning till att jailbreaka den`?

Vanliga?

Är det en 2G?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-28 11:41

Vilken iPhone har du? 2G (baksidan är av aluminium) 3G och 3Gs (baksidan är av plast). Om du köpte den för 2 år sen så är det antingen 2G eller 3G. Så vilken är det?

Har du 2G ladda ner senaste versionen utav PwnageTool och kör det. Har du en PC så får du leta på någon som har en Mac.

Har du en 3G är det nog svårare eftersom yellowsnow fungerar inte med senaste basebandet. Kolla på iclarified.com om du hittar någon guide.

//Rob

det är en 2g men med troligtvis nyaste uppdateringen om det skulle hjälpa till nånvart

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-28 11:47
Ursprungligen av lilla_b:

det är en 2g men med troligtvis nyaste uppdateringen om det skulle hjälpa till nånvart

Har du en Mac är det bara att ladda ner senaste PwnageTool. Har du inte en Mac får du leta på någon som har en eller i värsta fall ladda ner en modifierad ipsw fil från en välkänd torrent sida.

//Rob

Efter mycket om och men så lyckas jag nu ibland connecta iphonen via itunes, När jag nu håller in shift o klickar restore o väljer ipsw filen så verkar allt funka TILLS man kommer till Preparing Iphone for restore. Där stannar den o pluppen åker bara fram och tillbaka utan att något verkar hända, ska detta ta tid eller är det något galet som hänt? kan också säga att min iphone under detta läge brummar ganska fint.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-28 13:03
Ursprungligen av lilla_b:

Efter mycket om och men så lyckas jag nu ibland connecta iphonen via itunes, När jag nu håller in shift o klickar restore o väljer ipsw filen så verkar allt funka TILLS man kommer till Preparing Iphone for restore. Där stannar den o pluppen åker bara fram och tillbaka utan att något verkar hända, ska detta ta tid eller är det något galet som hänt? kan också säga att min iphone under detta läge brummar ganska fint.

Hae du windows eller mac?

windows men jag har macbook som jag lånar av skolan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-28 13:54
Ursprungligen av lilla_b:

windows men jag har macbook som jag lånar av skolan.

iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using PwnageTool (Mac)

yes nu följde jag iclarified på min mac men när det står att jag ska ''Browse for ipsw'' så står det wrong firewire bundle section. Men jag är 100% säker på att det är rätt ipsw då det enligt guiden ska vara iPhone1,1_3.1.3_7E18_Restore.ipsw vilket är den jag har. vad är felet nu då -.-

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-28 18:00
Ursprungligen av lilla_b:

yes nu följde jag iclarified på min mac men när det står att jag ska ''Browse for ipsw'' så står det wrong firewire bundle section. Men jag är 100% säker på att det är rätt ipsw då det enligt guiden ska vara iPhone1,1_3.1.3_7E18_Restore.ipsw vilket är den jag har. vad är felet nu då -.-

Och du har laddat hem rätt version av Pwnage o.s.v?

dum som jag var så hade jag tankat ner fel prog, nu har jag dock tankat rätt program och allt funkar tills absolut sista skedet. Nu avbryts allt och det kommer upp en ruta där det står iPhone-enheten ''iPhone'' kunde inte återställas.Ett okänt fel uppstod (23) -.- vad kan man tänkas göra för fel nu då? eller är det bara så att min iphone är en död iphone?

sitter och spånar lite- Har det kanske något att göra med att itunes är för ny/hög uppdatering?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-28 19:13
Ursprungligen av lilla_b:

sitter och spånar lite- Har det kanske något att göra med att itunes är för ny/hög uppdatering?

Nej, ska inte spela någon roll.

Säker på du satte den i DFU?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-29 00:34

Det står hur du ska göra när du kör pwnage programmet. Följ anvisningarna så ska det fungera.
¨
//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 07:45

Kör inte PwnageTool, det är overkill för dig och fullkomligt onödigt eftersom det inte finns någon poäng med att vårda ett baseband på en 2G.

Använd istället RedSn0w guiden för 2G och fw 3.1.3 på iclarified.com

Mac http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=7430
Windows http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=7436

Senast redigerat 2010-03-29 08:44

okej följde guiden och trodde att allt hade ordnat sig fram till absolut sista moment när iphonen laddar, jag lät den ladda i ungefär 10 min men inget hände så jag drog ut sladden, nu brummar den bara när jag sätter på den, wtf är felet^^?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 15:53

Ja du, fungerar det inte första gången så på't igen bara Ibland får man JBa ett par gånger innan det biter men generellt skall det bara vara att låta Redsn0w boota om telefonen, vilket ibland kan ta 10-15 minuter.

Ok då antar jag att det bara är att försöka om och om igen då^^

Senast redigerat 2010-03-30 15:45
1
Bevaka tråden