Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.6.3 släppt!

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-30 10:44
Ursprungligen av Zimmerman:

Nope. "Informationen samlas enbart in efter ditt uttryckliga medgivande..."
Har icke gett något sådant medgivande.

Ok, för att vara säker starta konsollen -> preferences (har för mig det var där man kunde aktivera det) och kolla så att det inte är förbockat att den automatiskt skall skicka diagnostikinformation.

Håller på och laddar ned 10.6.3 till MacPro, den väger in på 833,5 mb totalt via Programuppdateringen.

Hoppsan, glömde säga att det var flera uppdateringar inte bara OS X, tror att OS X låg på ungefär 757 mb.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-03-30 05:46

Engelska på inloggningsskärmen

Nån mer än jag som får inloggningsskärmen på engelska?

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-03-30 20:56
Ursprungligen av THE:

Nån mer än jag som får inloggningsskärmen på engelska?

Ingen annan än jag som har detta? Nån som vet om man kan fixa detta med nån inställning?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-30 21:21
Ursprungligen av THE:

Ingen annan än jag som har detta? Nån som vet om man kan fixa detta med nån inställning?

Sök på forumet det har tagits upp förut.

//Rob

Ursprungligen av THE:

Ingen annan än jag som har detta? Nån som vet om man kan fixa detta med nån inställning?

http://www.99.se/mac-os-x/274681-ploetsligt-inloggning-pa-engelska.html

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-03-30 08:06

Instalerade 10.6.3 igår kväll. Idag rullar allt på bra utom min pokerklient från Betsson. Den vill inte starta. Tråkigt.

437,2MB på MB 2,1. Det var ju snålt jämfört med många andra

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-30 10:22
Ursprungligen av gubbslyna:

437,2MB på MB 2,1. Det var ju snålt jämfört med många andra

Det var exakt samma storlek på min MBP 13" (Late 2009).

Clicktoflash ser ut att inte fungera mer?

Ursprungligen av Hunter78:

Clicktoflash ser ut att inte fungera mer?

Inga problem här.

Men min CTF uppdaterade sig själv nyligen. Kör du senaste?

Japp testade både 1.5.4 och 1.6b8

Allt blev sjukt ljust. Fick ställa in skärmkalibreringen igen. Sånt gillar jag inte.

Annars är det säkert bra.

Allt snurrar på bra för mig, märker ingen skillnad. Sen hade jag ju i och för sig inga problem med .2 heller, så...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-30 12:46

Nu känner jag mig lite dum här men...var gör jag detta?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-30 12:55
Ursprungligen av zinned:

Nu känner jag mig lite dum här men...var gör jag detta?

Jag brukar starta alla program mha Spotlight, söker på console (konsoll på Svenska gissar jag på att den heter ).
Om det var det du tänkte på?

10.6.3 är numera installerat på min dator (via Combo update). Inga problem.

Ursprungligen av Drakfot:

Jag brukar starta alla program mha Spotlight, söker på console (konsoll på Svenska gissar jag på att den heter ).
Om det var det du tänkte på?

Systemmeddelanden heter programmet på svenska. Det hittas om man söker på Console, men Konsoll är för långsökt för spotlight.

Senast redigerat 2010-03-30 13:23
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-30 14:09

Alternativet var inte ikryssat för min del. Dock skuggat så man inte kunde ändra det.

Min har fortsatt pumpa ut data. Är uppe i ca 2 gb sen elva-tiden igår kväll. Visst lite är mail och surfande som genererar en del data men inte så mycket.

Ursprungligen av Kasaen:

Alternativet var inte ikryssat för min del. Dock skuggat så man inte kunde ändra det.

Min har fortsatt pumpa ut data. Är uppe i ca 2 gb sen elva-tiden igår kväll. Visst lite är mail och surfande som genererar en del data men inte så mycket.

Ladda ner Little Snitch och kolla i network monitor som följer med ( hamnar i menyraden ) så kan du se vilket program som skickar vart på ett överskådligt sätt.

Little Snitch

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-04-02 21:36
Ursprungligen av Kasaen:

Alternativet var inte ikryssat för min del. Dock skuggat så man inte kunde ändra det.

Min har fortsatt pumpa ut data. Är uppe i ca 2 gb sen elva-tiden igår kväll. Visst lite är mail och surfande som genererar en del data men inte så mycket.

Det verkar som om min har slutat med att skicka data. Har inte kollat med Little Snitch för jag orkade inte starta om. Men jag ska hålla ögonen öppna om det sätter igång igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-03 01:11
Ursprungligen av Kasaen:

Det verkar som om min har slutat med att skicka data. Har inte kollat med Little Snitch för jag orkade inte starta om. Men jag ska hålla ögonen öppna om det sätter igång igen.

Kan det ha varit Safari Webpage Preview Checker som uppdaterade dina Top Sites i Safari?

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-30 22:50

Installerat. Mitt Logitech USB-headset slutade funka dock :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-30 22:57

Tydligen ska OpenGL-prestandan på vissa datorer öka rejält.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-03-30 23:48

Jag vet inte om det har med uppdateringen att göra men. Men problemet är iallafall att mitt airport i datorn tappar kontakt med routern. Försöker jag få fram listan över nätverk i närheten är den helt tom, inga nätverk listas. Någon som hört/läst något om detta? När jag sedan startar om datorn fungerar det igen. Problemet inträffar lite titt som tätt, på en dag kanske man får starta om datorn 2-3 gånger.

Senast redigerat 2010-03-31 00:12
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-31 08:26

Tycker att min vita macbook går betydligt varmare efter uppdateringen.

Ursprungligen av Trino:

Jag vet inte om det har med uppdateringen att göra men. Men problemet är iallafall att mitt airport i datorn tappar kontakt med routern. Försöker jag få fram listan över nätverk i närheten är den helt tom, inga nätverk listas. Någon som hört/läst något om detta? När jag sedan startar om datorn fungerar det igen. Problemet inträffar lite titt som tätt, på en dag kanske man får starta om datorn 2-3 gånger.

Nu vet jag inte vad du har för maskin, men många som har liknande problem med Airport byter ut det interna Airport-kortet (det här är på äldre maskiner).
Problemet kan också ligga i din router; du kör på samma kanal som ngn granne eller routern "tappar" bort en om man inte kört på en stund (timeout).

Sök lite i kommuniktationsdelarna av forumet.
hittar du inget som passar så startar du en egen tråd.
Glöm inte beskriva maskin, os-version osv.

  • Medlem
  • 2010-03-31 11:39
Ursprungligen av Trino:

Jag vet inte om det har med uppdateringen att göra men. Men problemet är iallafall att mitt airport i datorn tappar kontakt med routern. Försöker jag få fram listan över nätverk i närheten är den helt tom, inga nätverk listas. Någon som hört/läst något om detta? När jag sedan startar om datorn fungerar det igen. Problemet inträffar lite titt som tätt, på en dag kanske man får starta om datorn 2-3 gånger.

Fick också problem med Airporten, Använder en Extreme med separata namn för 2.4/5ghz och min mbp började tappa anslutningen. 2.4ghz fanns fortfarande kvar i listan, tog några minuter innan frekvensen återkom.
Ändrade extremen så frekvenserna stod på automatiskt och slog ihop nätverken, inte haft några anslutningsproblem efter det hittils.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-31 14:24

Safari har "oväntat avslutats" efter uppgraderingen.. Så Tröttsamt.

Har hänt mig 2 gånger inom en timme nu

har en iMac 21.5 tums 9400.... Någon annan med samma problem ?

ja ja,, ja ja typiskt om det ska fortsätta så här.....

Får väl pröva att återställa Safarin till ZERO igen.. får vi se.....

Bevaka tråden