Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatera, återställ och bootcamp

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en fråga till den som vet.
Jag hade tänkt att installera bootcamp på min macbook med det går inte för att jag har min hårddisk formaterad i fel format. Detta har jag kollat upp så jag vet hur man skall göra men frågan är då hur jag återställer datorn efter jag formaterat om den. Jag kör backup nu på en externhårddisk men jag vill veta exakt hur man gör och kommer allt att återställas? Program, filer, inställningar osv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-01 09:32

Tycker du ger oss för lite info.
1. Kör du Mac OS X på datorn nu och vill ha Boot Camp på en partion?
2. Vad kör du för backupporgram?

Om du redan kör Mac OS X på datorn, ska fortsätta med det tillsammans med möjligheten att starta upp i Boot Camp så har du inte fel filsystem på din disk och behöver därför inte formatera om den. Problemet är att du ger så lite info så jag bara gissar nu. Skriv alltid ut all info i frågan.

Ursprungligen av acke:

Tycker du ger oss för lite info.
1. Kör du Mac OS X på datorn nu och vill ha Boot Camp på en partion?
2. Vad kör du för backupporgram?

Om du redan kör Mac OS X på datorn, ska fortsätta med det tillsammans med möjligheten att starta upp i Boot Camp så har du inte fel filsystem på din disk och behöver därför inte formatera om den. Problemet är att du ger så lite info så jag bara gissar nu. Skriv alltid ut all info i frågan.

Sorry. Jag skrev inlägget från min iPhone och de var sent.
Just nu kör jag OS X 10.6.2 och när jag sätter igång boot camp assistenten så säger den att hårddisken inte är rätt formaterad. Den behöver vara journalförd.
Backup för jag via Time Machine. Funkar det eller behöver jag något annat program?

1
Bevaka tråden