Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har Flickr-konto

Tråden skapades och har fått 1022 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

Var ute häromkvällen, tog en hel hög med bilder på ungdomar.

i Göteborg har vi "Emotrappan", stockholm har väl sitt "Plattan" (kan Sthlm dåligt).

Fick en kul kväll, fyllde ett minneskort. Ongarna är bara goa ....

I en sådan här situation då du tar väldigt personliga och nära inpå fotografier, hur gör du, frågar du eller bara fram och plåta ?

Normalt smyger jag mer och då uta på stan mer än som du gjort här.

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-15 17:01

Intressanta bilder Goflorp.

Själv var vi ute på fälten i Ågesta i helgen. De vanliga modellerna Bella & Lisa ställer tappert upp...

Flickr: Jesper Alm's Photostream

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-17 10:55

Fick min leverans av två flaskor Ardbeg Rollercoaster igår, nu vill man att det ska bli fredag.

Flickr: Jesper Alm's Photostream

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-17 13:15

Actionbilder är kul och något som jag fotar alldeles för lite. Hittade dock några ur arkivet.

Flickr: pastamange's Photostream

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-17 18:48
Ursprungligen av Hallon:

Actionbilder är kul och något som jag fotar alldeles för lite. Hittade dock några ur arkivet.

Flickr: pastamange's Photostream

Riktigt snygga bilder, Hallon! Bra jobbat!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-18 11:23
Ursprungligen av Reisan:

Riktigt snygga bilder, Hallon! Bra jobbat!

Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-30 10:44

Far

Father on Flickr - Photo Sharing!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-31 14:36

Porsche Panamera 4S

Porsche Panamera 4S on Flickr - Photo Sharing!

Ursprungligen av Solid:

Porsche Panamera 4S

Porsche Panamera 4S on Flickr - Photo Sharing!

Du har en Porsche... jag har en Tesla ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-01 09:13
Ursprungligen av Goflorp:

Du har en Porsche... jag har en Tesla ...

Oj, måste vara en av få, om inte den enda i Sverige!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-01 12:20
Ursprungligen av Solid:

Oj, måste vara en av få, om inte den enda i Sverige!

Jag gillar regskylten där allt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-31 14:57

Lite dricka till påskhelgen

Easter beer on Flickr - Photo Sharing!

Beer on Flickr - Photo Sharing!

Det verkade vara någon provkörning nere vid Röda Sten i GBG den söndagen. Såg flera el-bilar, två andra såg ut som fyrkantiga lådor från 70-talets DDR.

Tesla är ju rätt ute, gör man framtidens bil gör man den skitsnygg och vråldyr.
De behöver ju inte bry sig om inpriset på vissa teknikdelar - deras kundkrets är inte direkt priskänslig...
Sedan sjunker priset över tiden och då har Tesla redan tillverkat bilar med avancerade lösningar i 10 år när det blir dags för en "folkbil".
De andra skokartongerna tvingas till hela högar av kompromisser och billighetstänk för målet är att göra en bil som skall jämföras med en Bensindriven bil prismässigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-01 23:43
Ursprungligen av Goflorp:

Det verkade vara någon provkörning nere vid Röda Sten i GBG den söndagen. Såg flera el-bilar, två andra såg ut som fyrkantiga lådor från 70-talets DDR.

Tesla är ju rätt ute, gör man framtidens bil gör man den skitsnygg och vråldyr.
De behöver ju inte bry sig om inpriset på vissa teknikdelar - deras kundkrets är inte direkt priskänslig...
Sedan sjunker priset över tiden och då har Tesla redan tillverkat bilar med avancerade lösningar i 10 år när det blir dags för en "folkbil".
De andra skokartongerna tvingas till hela högar av kompromisser och billighetstänk för målet är att göra en bil som skall jämföras med en Bensindriven bil prismässigt.

Ja, det är kul att de satsar på en lite ovanligare biltyp än vad den generella elbilen brukar vara. Men om man ska vara kritisk, och det ska man ju, så är väl milkostnaden inte så mycket lägre på en Tesla än på en motsvarande konkurrent med en konventionell motor, mtp att batterierna håller rätt dåligt och kostar så fruktansvärt mycket att byta ut...

Men det är bra att någon tog och gjorde den första seriösa elsportbilen så pass tidigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-02 13:01

Senaste fynden!

More beer! on Flickr - Photo Sharing!

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2010-04-04 16:27

Var ute fotade i lördags:

Rusty tire on Flickr - Photo Sharing!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-05 16:11

Testade att skjuta lite fåglar handhållet med 70-200 2,8 L IS, gick sådär. Ska försöka igen när det är bättre ljus.

Talgoxe - Great Tit - Parus major on Flickr - Photo Sharing!

Blåmes - Blue Tit - Parus caeruleus on Flickr - Photo Sharing!

Vulkanan på Island

Lite få bilder på vulkanen här på Island.
Vi ska vandra närmre senare.

Flickr: teamgym's Photostream

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-09 00:57
Ursprungligen av Solid:

Testade att skjuta lite fåglar handhållet med 70-200 2,8 L IS, gick sådär. Ska försöka igen när det är bättre ljus.

Talgoxe - Great Tit - Parus major on Flickr - Photo Sharing!

Blåmes - Blue Tit - Parus caeruleus on Flickr - Photo Sharing!

Fin-fina diptyk-bilder! Bra jobbat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-09 10:22
Ursprungligen av Reisan:

Fin-fina diptyk-bilder! Bra jobbat!

Haha, tack! Det var faktiskt mest för att visa vilken skillnad det är på en 1:1-bild och en pixel för pixel-bild. Tyvärr är det ju så att många dSLR-användare aldrig beskär sina bilder, bl.a. min svärfar som de här bilderna var menade åt...

Men hej... ni är fanimej de coolaste jag sett på hela veckan. Skulle jag kunna få fotografera er? Nej, jag är bara en amatörfotograf - men givetvis får ni bilderna mailade - här är mitt kort...

Hela gänget radade upp sig. Jag har förstått att "hemligheten" med ungdomar är, var intresserad, se dem, låt dem prata, visa resultaten (kolla här, fan vad bra!). de här tonåringarna är bara kul prata med, de har idéer, tjejerna i trappan poserade själva, de hade flera idéer om hur det skulle vara.

jag stannade kvar en bra stund, tjejen med de gula ögonen var underbar att prata med, nyfiken, balanserad, väldigt mogen och hade verkligt goa åsikter.

Jag skall ner och fota dem igen....

Ursprungligen av Goflorp:

Men hej... ni är fanimej de coolaste jag sett på hela veckan. Skulle jag kunna få fotografera er? Nej, jag är bara en amatörfotograf - men givetvis får ni bilderna mailade - här är mitt kort...

Hela gänget radade upp sig. Jag har förstått att "hemligheten" med ungdomar är, var intresserad, se dem, låt dem prata, visa resultaten (kolla här, fan vad bra!). de här tonåringarna är bara kul prata med, de har idéer, tjejerna i trappan poserade själva, de hade flera idéer om hur det skulle vara.

jag stannade kvar en bra stund, tjejen med de gula ögonen var underbar att prata med, nyfiken, balanserad, väldigt mogen och hade verkligt goa åsikter.

Jag skall ner och fota dem igen....

Cool!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-06 22:36

Var ute o reste lite på landsbyggden här i Irland i helgen. Finns lite smått o gott från de nu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-10 20:19
Ursprungligen av Minto0:

Var ute o reste lite på landsbyggden här i Irland i helgen. Finns lite smått o gott från de nu.

Jag är lite avundsjuk att du hade möjlighet att resa runt där. Det såg mycket trevligt ut!
En bild från mig också:

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-19 23:26
Ursprungligen av joakimo:

Väldigt vackert land. Kan starkt rekommenderas. Dock kommer man väl inte dit nu pga alla inställda flyg
Jaja, jag har fastnat ganska mkt för o leka med o försöka få lite Polaroideffekt på en del bilder. La upp några få som kan ses på min flickr sida.

Flickr

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-07 00:14

Var ute och fotade den här i torsdags. Tyvärr var ju vädret urkass, men jag överdrev lite i bearbetningen och fick till en lite småskoj effekt av allt salt, grus och skit. Tyvärr blev bilderna inte riktigt som vi hade tänkt oss, så senare i vår blir det en till fotografering. Länkar till högre upplösning och info ovanför bilderna.

http://www.flickr.com/photos/max500/4498268152/

Corvette C6 Z06 - 325/25-20" on Flickr - Photo Sharing!

Corvette C6 Z06 - 265/30-19" OZ on Flickr - Photo Sharing!

Corvette C6 Z06 - fat ass on Flickr - Photo Sharing!

Senast redigerat 2010-04-07 19:47

Jag skulle gärna vara med här om jag gillade flickr, men det gör jag inte.
Bilderna är ju alldeles för små!
Det måste ju finnas någon tjänst som enkelt kan visa bilderna i fullskärm!
Facebook gör ju inte det heller.

Ja inte ens mobileme galleriet gör det! Och ändå betalar man för det!
Men det är ändå bäst hittills. Störst bilder.

Om någon hittar en tjänst med fullskärmsvisning föreslår jag att vi flyttar vår fotoutställning dit.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-05-05 21:17
Ursprungligen av the örjan:

Jag skulle gärna vara med här om jag gillade flickr, men det gör jag inte.
Bilderna är ju alldeles för små!
Det måste ju finnas någon tjänst som enkelt kan visa bilderna i fullskärm!
Facebook gör ju inte det heller.

Ja inte ens mobileme galleriet gör det! Och ändå betalar man för det!
Men det är ändå bäst hittills. Störst bilder.

Om någon hittar en tjänst med fullskärmsvisning föreslår jag att vi flyttar vår fotoutställning dit.

Ju större bilderna är ju större är risken att dom blir stulna eftersom dom då kan funka i tryck.

Bevaka tråden