Om du startar från CD-skivan med OS 9 och hårddisken syns behöver du inga nya drivrutiner.
Om du endast behöver Classic under OS X och aldrig ska starta direkt i OS 9 finns det en alternativ lösning:
Skapa en läs-och-skrivbar disk image (dmg) och lägg OS 9 där. Starta sedan System Preferences i Mac OS X och välj OS 9 systemet på skivavbilden (disk image).
Du behöver inte manuellt montera skivavbilden, när helst du behöver Classic monterar Mac OS X den åt dig och startar automatiskt Classic från avbilden.
På detta sätt bör du klara dig från att radera hela hårddisken för att skapa skivdrivrutiner för OS 9.
Jag kör själv så här med ett minimalt OS 9 system på en disk image. På en annan partition har jag en full Mac OS 9 med verktygsprogram och annat.
Min dmg-fil är precis lagom stor för att kunna brännas ner på en CD-skiva. (Säkerhetskopiering av OS 9 blir alltså buslätt.)
Det *kan* vara lite trixigt att installera och konfigurera en avbild med OS 9 eftersom du inte kan utgå från en redan installerad systemmapp. Men, det finns lösningar på det oxo