Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högre priser för spel på iPaden

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad intressant att priserna på spelen i iPaden är rätt mycket högre, för likadana spel, fast i höre upplösning.

Ett exempel är Fieldrunners som kostar $5 mer om man har en iPad.

Ett annat exempel är Labyrinth 2 som kostar $3 mer.

Det finns massor med andra exempel, undrar hur mycket "merjobb" det var att portera om dom till iPad?

Det lär vara ganska tillfälligt, man kommer nog snart anpassa sig till vad folk vill betala.

Jag tycker det är intressant att se.

Hur länge går det att bygga 100,000 appar som säljs för $1/styck? (Frågan är retoriskt ställd.) Att ett företag som Omni Group tar $50 för Omnigraffel iPad, tycker jag visar på att utveckling för iPad är ungefär lika mycket jobb som att utveckla för en Mac.

Merjobbet för att få Labyrinth 2 färdigt för iPad kanske inte var så mycket, men å andra sidan så tror jag att det är det mycket tveksamt om det faktiskt går att bygga meningsfulla appar och sälja dem för $1/styck för speciellt många företag eller individer under någon längre tid. Går det inte så slutar de eller så tar de mer betalt. Marknadsdynamiken gör att det går att ta betalt om kunderna är beredda att betala, oavsett vad "merjobbet" var.

Frågan är var det landar? Vad är skäligt pris för en applikation?

Ursprungligen av bjelkeman:

Frågan är var det landar? Vad är skäligt pris för en applikation?

Det är precis det jag frågar mig själv, och jag får inte något vettigt svar. Det är svårt att veta vad ett skäligt pris är.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-05 20:41

Jag har köpt ett par hundra appar bara för att de har varit billiga. Hade de kostat 50 kr kanske jag hade köpt 20-30 st. Så frågan är var break-even ligger. Det är förstås olika för var och en av oss...
Jag tycker det är roligare när de är billiga, då kan man testa sej fram till vad man tycker är bra. Och jag tror piratmarknaden ökar om apparna blir "för dyra".

Skäligt pris varierar så klart från applikation till applikation.
Men det känns som att många utvecklarer har tagit i lite väl när de prissatt sina iPad-versioner.
Kolla tex på Time's magasin-app. Varje nummer kostar mer än vad pappersversionen gör i butik.

1
Bevaka tråden