Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Köpte en Imac i november, 21,5" varianten med mindre processorn. Man har ju alltid fått höra att mac är så snabba i uppstarten men min har alltid (sedan ny) tagit iaf 1,5 minuter på sig att boota, ska det vara så?
Med tanke på att datorn bara ska behöva gå igenom en full uppstart en gång i månaden eller så*, så låter 1.5 minuter inte särskilt farligt. Min MBP från sommaren 2009 tar över två minuter att gå från kallstart till skrivbordet.
* Resten av tiden ska du använda vila. Då somnar och vaknar datorn på en sekund. Det finns inget behov av att starta om en Mac mer än en-två gånger i månaden.
Sådant där beror på vad man har installerat etc. Min Imac där hemma tar över en minut att starta upp. Min sprillenya Mini tar nästan minuten också.
Eftersom man inte ska stänga av Macar speciellt ofta så är det ju inga problem.
Köpte en Imac i november, 21,5" varianten med mindre processorn. Man har ju alltid fått höra att mac är så snabba i uppstarten men min har alltid (sedan ny) tagit iaf 1,5 minuter på sig att boota, ska det vara så?