- Striberger
- Medlem ●
- Skåneland
Hej,
Ska beställa ett nytt ADSL-abonnemang, någon som har tips på vilken leverantör jag bör välja (eller hålla mig ifrån)? Stabilitet är viktigare än ett lågt pris, men kan man få båda är det givetvis kanon. Abonnemanget ska in i en villa med telejack, alltså är Com Hem inget alternativ.
Tacksam för tips!
Välj Telia så får du även gratis Spotify Premium under ett tag framöver. Flest nöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex borde borga för hög kvalitet på tjänsten.
Gå in i en Teliabutik och se vad de kan erbjuda dig.
ComHem är ALDRIG ett alternativ, oavsett situation. Så mycket är klart
Ok det finns många som spytt galla på Comhem länge men jag har faktiskt inte haft några som helst problem med mitt XXL 100M abb, det fungerar hur bra som helst.
Ok det finns många som spytt galla på Comhem länge men jag har faktiskt inte haft några som helst problem med mitt XXL 100M abb, det fungerar hur bra som helst.
Instämmer! Jag har kört deras bredband i snart 5 år och haft kanske 3-4 driftstopp och då har det varit korta stunder. Alltid haft hastighet som utlovat och nu kör jag XXL här och ligger runt 90-120 MB/S ner samt alltid runt 10 upp. Helt klart nöjd!
Instämmer! Jag har kört deras bredband i snart 5 år och haft kanske 3-4 driftstopp och då har det varit korta stunder. Alltid haft hastighet som utlovat och nu kör jag XXL här och ligger runt 90-120 MB/S ner samt alltid runt 10 upp. Helt klart nöjd!
Med 120 Mbyte / sekund skulle jag med vara nöjd, 800 Mbit/s är ju inte fel....
Kommer du upp i 120? Skulle vilja se TPTest på det
Med 120 Mbyte / sekund skulle jag med vara nöjd, 800 Mbit/s är ju inte fel....
Kommer du upp i 120? Skulle vilja se TPTest på det
Mbit/s even.
Kan köra ett test någon natt. Nu låg jag endast på 90 då det är rätt mkt folk som surfar just nu skulle jag gissa.
Tack för tipsen! Telia eller Bredbandsbolaget får det bli.
Med 120 Mbyte / sekund skulle jag med vara nöjd, 800 Mbit/s är ju inte fel....
Kommer du upp i 120? Skulle vilja se TPTest på det
Är hel-/guldkund hos Telia. Supernöjd med mitt val. Så Telia är mitt tips.
Via Bredbandsbolaget får du 50% rabatt i fyra månader samt att du får tillgång till Voddler. Jag betalar själv bara 69 kr/mån för Spotify Premium, endast för att jag är kund hos Bredbandsbolaget.
Hmm, jag är också kund. Varför betalar jag då 99 kr/mån?
Jag kör Telia. Väldigt stabilt, har varit nere 2-3 ggr under två år, och då väldigt korta perioder (och jag är osäker på om det var pga telia eller om min rooter spökade eller liknande). Däremot får jag inte den bästa hastigheten. Jag har 24Mbit, med kör även Telias kabeltv, vilket ska begränsa adsl:et till ca 14Mbit.. men av dom 14 får jag max 7 i verklig hastighet, vilket är lite sämre än man borde få tycker jag. Kan vara dåliga ledningar / långt till telestationen dock. I övrigt har det funkat kanon.
Jag kör Telia. Väldigt stabilt, har varit nere 2-3 ggr under två år, och då väldigt korta perioder (och jag är osäker på om det var pga telia eller om min rooter spökade eller liknande). Däremot får jag inte den bästa hastigheten. Jag har 24Mbit, med kör även Telias kabeltv, vilket ska begränsa adsl:et till ca 14Mbit.. men av dom 14 får jag max 7 i verklig hastighet, vilket är lite sämre än man borde få tycker jag. Kan vara dåliga ledningar / långt till telestationen dock. I övrigt har det funkat kanon.
Du borde byta bandbredd till 8Mbit istället. 24Mbit (eller 14Mbit). Ledningslängd och ledningskvalitet spelar roll för din upplevda bandbredd.
En liten not om Telia. Nu kan detta vara en engångsföreteelse, men det har gjort att jag aldrig mer kommer att välja Telia. Telia lyckades koppla fel vår telefon och ADSL och kunde inte koppla in det igen. Kändes rätt lågt med tanke på att vi varit Telia kunder i 10 år eller mer. Vårt nummer gick till en helt annan person och det enda de kunde göra var att göra en vidarekoppling av vårt nummer. Vårt telia bredband kunde de inte göra något åt...
När vi sedan ville säga upp vårt abonnemang efter att de inte kunnat fixa det efter 6 veckor, så ansåg de att det var 3 månaders uppsägningstid. Det tog en hel del argumenterande bara att få abonnemanget uppsagt omedelbart. Sedan kom självklart en slutfaktura som inkluderade den 3 månaders uppsägningen. Ringde självklart upp deras kundtjänst och lät nog allt annat än glad. Fick löfte om att jag kunde riva räkningen. Gjorde så, och självklart dyker det upp en påminnelse ett tag senare...
Jag har haft bredbandsbolaget nu i flera flera år (först fiber och senare ADSL). Kan inte minnas att det strulat för mig någon gång.
Samma här, jag kan inte minnas att det har legat nere alls.
Oavsett vilken leverantör av ADSL du väljer så kommer du få lika lite eller mycket problem då detta i 99.8% av fallen hänger på dina kopparkablar till villan.
Vill du ha lite trevliga tjänster så skulle jag rekommendera Bredbandsbolaget, dom är inte billigast men du får ju spotify och voddler vilket kanske är trevligt?
Vill du ha TV, DigitalTV, Bredband i samma paket så är Telia oslagbart just nu, bäst pris.
Är du snål ska du skaffa Tele2 eller Glocalnet, samma tjänster med du sparar några Kr om året.
Även jag rekommenderar Telia. Jag har haft Bostream, Bredbandsbolaget/Telenor(Hata!) och någon till men alla har varit mycket sämre än Telia - inte minst då något strular eller man undrar över något och behöver support. Telias support har varit överlägsen, särskilt avseende tillgänglighet - inga timslånga telefonköer där inte.
Dåligt med Telia är det något högre priset, deras TV genom bredbandet som strulade varje dag under de första månaderna (å andra sidan var det gratis så jag kunde inte gnälla alltför mycket och andra halvåret funkade det utmärkt) samt deras butiker som har väntetider som är helt makalösa. Boka inte in ett besök under en lunchrast, boka in en förmiddag är tipset...
Vilket erfarenhet man har av de olika bolagens kundservice varierar nog kraftigt, inte minst då det kan bero på mindre saker så som vilket medarbetare man hamnar hos när man ringer etc. Personligen har jag varit i kontakt med Telias kundservice och support några gånger, deras kompetensnivå ligger INTE högt enligt mig...de håller verkligen basicnivå, som om de gjorde uppslag i produktens manual samtidigt som de talade med dig.
Vilket erfarenhet man har av de olika bolagens kundservice varierar nog kraftigt, inte minst då det kan bero på mindre saker så som vilket medarbetare man hamnar hos när man ringer etc. Personligen har jag varit i kontakt med Telias kundservice och support några gånger, deras kompetensnivå ligger INTE högt enligt mig...de håller verkligen basicnivå, som om de gjorde uppslag i produktens manual samtidigt som de talade med dig.
Bolagens kvalité på kundtjänsten beror på vilken månfas man finner sig i, helt ärligt... Jag har jobbat i telecom dom senaste 10 åren och något universalt är att oavsett vilket bolag du väljer så kommer du ändå till samma kundtjänst då alla outsourcat detta. Comhem tog priset för några veckor sedan - killen jag snackade med var full, förmodligen hade han fått sparken och gjorde sin sista dag.. Alla har kundtjänsten i haparanda eller liknande där du kan välja på att jobba på ICA eller på kundtjänstföretag, alla är inte kvalificerade för att få jobba på ICA...
Ja, det är ju snabbt! Vrroooommm!