Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna SMI filer i Windows?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-21 00:05

Tjenare..
Jag har nyligne kommit över en massa äldre MAC'ar och på en av dem hittade jag fler OS som hör till dessa datorer. Dom flesta systemen är sparade som SMI filer på mac'en och nu behöver jag bränna dessa. Problemet är att jag har ett par brännare men bara i mina Windows datorer. Jag har lyckats ladda över Smi filerna till en av mina Win burkar med brännare. Men nu vet jag inte hur jag ska kunna bränna dessa, vilket program ska jag använda?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-21 00:12

Det går tyvärr inte. Du måste bränna filerna på en Mac. Du kan också montera .smi-filerna på en Mac och dela ut dem via nätverket till de andra Macarna.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-21 00:16

Hmm, kan man inte konvertera dem på något sätt då?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-21 00:58

Nix, går inte: .smi (Self-Mounting Archive) är nämligen programfiler. Enklast är att montera .smi-filerna på en Mac och installera programmen via nätverket. Du kan också bränna filerna på en Mac förstås. Vad är det för system eller program?

• Medlem
  • Gävle
  • 2003-05-21 09:13

Eftersom SMI är en typ av programfil borde det ju finnas en Resource Fork på den? och har du då kopierat över den filen till en PZ så försvinner ju den Resourcen... och då går inte filen att öppna... :rolleyes:

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-21 12:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Zajber
Hmm, kan man inte konvertera dem på något sätt då?

Det är Mac OS som jag förösker bränna..
Någon som har nån idé ¨på hur jag ska kunna installera Mac os från den datorn till mina andra?
Jag är rätt ny på mac så..

1
Bevaka tråden