Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 4 Developer Preview värt $99?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-04-08 22:26

Om man går med i iPhone Developer Program kostar detta ju $99. Cirka 720 kronor.
Är det värt de pengarna för att få tillgång till iPhone OS 4 redan nu?
För jag antar att man kan ladda ned och installera en beta av OS 4 på sin iPhone om man skaffar ett Developer konto? Eller är det bara SDK:n som man kommer åt?
Och i så fall, hur skumpig färd tror ni att det blir?
Kommer det mesta att funka som det ska?

(Nu funderar vi ändå på att skaffa ett developer konto till jobbet, men det hade ju varit en bonus så klart om man redan nu kunde fått prova OS 4

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-04-08 22:29

Men räcker det inte med att någon "läcker" ut en OS 4 Beta? Eller hur vet programfilen vilken telefon som är Developer???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 22:31
Ursprungligen av kaell:

Men räcker det inte med att någon "läcker" ut en OS 4 Beta? Eller hur vet programfilen vilken telefon som är Developer???

Fungerar som tidigare beta där du signar upp just din enhet till ditt dev konto. Så nej det går inte som du tänkt nej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 22:30

Du får tillgång till beta os 4 ja. Och det är som sagt en beta. Om det är värt det värdesätter du själv. Jag utvecklar själv till iPad/iPhone/iPod så i min värld är det ovärderligt.

  • Medlem
  • 2010-04-08 22:44
Ursprungligen av 20hz:

Du får tillgång till beta os 4 ja. Och det är som sagt en beta. Om det är värt det värdesätter du själv. Jag utvecklar själv till iPad/iPhone/iPod så i min värld är det ovärderligt.

Hur funkar det att köra alla de "vanliga" programmen utanför betan då. De som man sedan tidigare har köpt. Är det vanligt att de "pajar" i betorna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 23:02
Ursprungligen av noren:

Hur funkar det att köra alla de "vanliga" programmen utanför betan då. De som man sedan tidigare har köpt. Är det vanligt att de "pajar" i betorna?

Mer vanligt att en del program inte fungerar. Går sönder gör de inte.

Några frågor:

1. Hur buggig är egentligen beta-4:an? Jag testade simulatorn som följer med Xcode, och den var i princip helt värdelös (annat än för att testa egna 4.0-appar i, inte ens settings-appen funkade som den skulle - massa konstiga UI-glitchar). Funkar t.ex. telefon- och mailbiten på den riktiga telefonen?

2. Vågar man använda beta-4:an på sin riktiga (och enda) telefon som man använder dagligen? I disclaimern står det att man endast ska använda betaversionen på en telefon dedikerad för 4.0-utveckling.

3. Försvinner de appar man har installerade när man lägger in beta-4:an?

4. Kan man gå tillbaka till 3.1.3 om man skulle ångra sig?

Är ni flera som vill testa 4.0-betan går ni ju samman och köper en Development-licens för 99 dollar, och registrerar era iPhones som utvecklingsenheter.

Vet inte exakt hur många enheter man får registrera, dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-09 15:38
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Är ni flera som vill testa 4.0-betan går ni ju samman och köper en Development-licens för 99 dollar, och registrerar era iPhones som utvecklingsenheter.

Vet inte exakt hur många enheter man får registrera, dock.

100 st.

Ursprungligen av 20hz:

100 st.

Oki, 99 ¢ per skalle då.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-09 17:43
Ursprungligen av marcushedenstrom:

och registrerar era iPhones som utvecklingsenheter.

När telefonen är registrerad som utvecklingsenhet, vad innebär då det förutom att man kan får köra betaversionerna? Sluta den att fungera med riktiga versioner när dom väl kommer eller försvinner telefonen upp i ett moln av blå rök...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-09 17:49
Ursprungligen av Mija:

När telefonen är registrerad som utvecklingsenhet, vad innebär då det förutom att man kan får köra betaversionerna? Sluta den att fungera med riktiga versioner när dom väl kommer eller försvinner telefonen upp i ett moln av blå rök...

Den fortsätter vara utvecklingsenhet tills den dagen GM släpps och då går det göra den till en helt normal iPhone annars behövs UID reggas för att telefonen ens ska fungera om du trycker i en beta.

Jag är på
Hade utvecklar förra året då jag fick 3.0 den fungerade på min enda telefon visst fanns några buggar men hey man hade 3.0 flera månader innan de andra hehe.
Nu har dock min licens gått ut och jag vet inte om jag vill förnya ytterligare ett år, kan man gå ihop hade det ju varit mkt bättre och billigare!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-09 17:54

Tack, då vet jag.

1
Bevaka tråden