Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering förlänger livet på AppleTV

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag har min Apple TV anlänt och jag har lekt en del med den samt installerat Broadcom HD kortet och fått det att fungera med XBMC. Jämför man med att spela 720p / 1080p mkv filer utan kortet så är det klara framsteg, men det verkar ändå inte riktigt färdigt. Ibland hackar det till och har man aktiverat debug menyerna ser man att FPS går ner rejält.

Ska se om det blir bättre, annars får jag väl sälja den och skaffa en Mac Mini med Plex

720p brukar det inte vara några problem med. 1080p dock är lite si och så med, vissa filmer fungerar skapligt medan vissa hackar och har sig.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-09 21:25

Finns det någon svensk ÅF för Broadcom Crystal HD?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-09 21:41
Ursprungligen av Morphen:

Finns det någon svensk ÅF för Broadcom Crystal HD?

Ebay endast vad jag sett iaf.

Nu verkar åtminstone 720p fungerar skapligt. Startade från noll, installerade xbmc nightly samt senaste broadcom hd drivrutinerna. Med Apple TVn inställd på 720p så snurrar det på riktigt bra. Surt dock att XBMC inte kan köra 1080 på Apple TV (om man inte gör en workaround och kör in Linux).

*uppdatering* Jag körde in ubuntu + XBMC för att undvika begränsningen med 720p i XBMC gui. Detta ger en mycket bättre respons på XBMC och det fungerar i princip helt felfritt. För tillfället är jag skapligt nöjd med min Apple TV. Den är inte perfekt, men den duger förhoppningsvis tills nästa Mac Mini kommer, då jag hoppas den ska ha stöd för hdmi över displayport

Bevaka tråden