Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på Apples wireless mus o tbord?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag inhandlade en Wireless mighty mus för ett par år sedan. Den funkade ju inte direkt perfekt den musen, förlorade kontakt, laggig som få. Lämnade in den o fick en ny, men med samma fel, så jag förstod att det var liksom "inget fel på den".
Jag har sedan dess inte använt den till vardagliga sysslor med datorn, utan haft den som vardagsbords mus till TV'n. Inhandlade också den nya wireless t-bordet som kom ut, med hopp om att dom kanske har fixat till problemen som varit med dom flesta av deras tillbehör. Men icke sa nicke, exakt samma jäkla fel.
Jag har t-bordet och musen ca 2.2m ifrån datorn, och förlänger jag det till 2.5-2.7 så är musen obrukbar och t-bordet tappar kontakt lite som den vill.

Har jag fått måndags exemplar eller hur är det?
För det känns fel att betala så mycket pengar för ett par RIKTIGT dåliga produkter som bara har utseende som sina plus!

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-04-12 14:10

Jag har det lilla tangentbordet och jag testade mot min iMac. Jag ställde mig med tangentbordet på andra sidan av vardagsrummet, ca 4 meter från datorn, och jag hade kontakt hela tiden. Mighty mouse har väll aldrig ansetts som någon lyckad produkt. och just den krånglade också för mina föräldrar.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2010-04-12 15:51

Mitt tangentbord och min magic mouse fungerar klanderfritt på runt 6 meter (sen tar kontoret slut).

Hmm konstigt. Då är det nog på mina det är fel på. Tangentbordet disconnectar inte alltid, men kommer jag längre än ca 3m så laggar tangentbordet som bara den... Har testat med tre olika bärbara macar, med både tiger, leopard och SL. Konstigt nog så verkar det fungera prima under windows?! får ta o skicka tillbaka :/

1
Bevaka tråden