Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka apps har ni på er iPad?

Tråden skapades och har fått 152 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-13 14:51

Tjena

Just fått min pad. Vilka apps har ni? vilka är bra?, ös på.

Jag har:

Spel:
PocketLegends - grymt WoW liknande. lite svårstyrt
Orbital - underbart 2 spelar spel

Utils
Bloomberg
Wikipanion

/x

Hej!

Jag har: (i oordning)

Amazon kindle: Fin app för att läsa böcker. Inte lika bra som ibooks misstänker jag men jag har inte kunna ladda ner ibook.
Harbor master: Roligt spel, gratis dessutom
Flightctrl HD: Roligt spel, lite dyrt kanske. Egenligen inte men eftersom jag redan har det till min iphone så borde man bara kunna uppgradera. Kostade 38 kr.
Air hockey: Kul men lite fult, känns billigt. Vilker det iofs var. Gratis
Marvel: Grymt snyggt. Har köpt en serietidning. Lite av en killerapp om ni frågar mig. Tidningarna kostar 15 kr.
Twitterrific: Gör sitt jobb, gratis.
Layers: Jättefin och bra app för att måla med fingarna. 22kr.
Wikipanion: Klockrent och gratis. Funkar iofs nästan lika bra att bara surfa in på vanliga sidan.

//Demierre

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-13 15:51

Har inte en iPad själv men testade precis en iPad med ett HD bilspel som var rätt så kul.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-04-13 17:33

Förutom delar av de som presenterats ovan har jag laddat ned en rad program, ofta mest för att testa. RR HD är dock en keeper - gillar även iPhone-versionen.

Här är min, ej rangordnade, lista:

Real Racing HD är kul. 75:-
IMDb - massor av info om filmer med trailers etc. Gratis
PCalc lite - "miniräknare". Gratis
Joost - kolla film - Funkar inte alls! (gratis).
Quick Graph - snyggt program för att ritaupp grafer. Mest för att testa (gratis)
Wordpress - hantera wp-bloggar (gratis)
Adobe Ideas - rita (gratis)
BBC News - kolla nyheter (gratis)
Labyrinth 2 HD "lite" - spel (gratis)
NYT Editors Choice - mycket bra nyhetsprogram, texter. (gratis)
Sudoku Tablet - medelbra, lite krånlig inmatning? (gratis)
World Atlas HD - karta (15 kr)
The Guardian Eyewitness - foton och fototips (gratis)
Evernote - anteckningar synkade med "molnet" och andra enheter (gratis)
Air Hockey - spel (gratis)
Comics - serier (gratis, serierna kostar olika)
Cool Wallpapers - (gratis)
Planets - kolla stjärnor. (gratis)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-13 18:26

AirVideo (Streama video)
NY Times (News)
BBC (News)
Real Racing HD (Ratta bil, riktigt bra implementation på paddan)
Angry Birds HD (Måste ha)
iMDB (Ligga i soffan och titta på film interaktivt...)
AccuWeather (Vad är det för väder i skärgården i veckoslutet)
Labyrinth HD (Klassiker)
WiFiTrak (Leta wlan)
1Password (Inloggningar och kort-koder för oss över 40 år)...
Dailymotion
GodFinger HD (Spela gud)
Harbor Master (Ratta skepp)
TapTap radiation (Lira gura)
Shazam (Pappa, vem är det som sjunger på radion...)
Twitterific
Joost (Film)
We Rule
Toy Story (Barnsaga)
WSJ (WallStreetJournal)
CatInTheHat (Barnsaga)
Calculator XL (plus & minus)
iPad info (systeminformation)
Photobucket (ladda upp bilder till forum/web)
Starwalk (app för att identifiera stärnbilder)

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-04-13 18:30

Goodreader
Kindle
iElectribe
Moonlight mahjong
Adobe Ideas
Bllomberg
Brushes
Digits
Epicurus
Eyewitness
Labyrinth 2 Lite
Groovemaker
Real Racing HD
Wikipanion
Wall Street Journal
Artstudio
iBooks
QFolio HD
BBC News
News Pro
Bigoven Pro
Currency
Harbor Master
Solitaire
IMDb
mSecure
Pages
Numbers

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-13 20:42

Jag har hårdshoppat apps i ett par dagar och detta är vad som höjjer sig ur mängden:

iWorks - supernajs, funker kanon! Gör iPadden till en MacBook (känns det som). Lätt fixat genom amerikanska iTunes store och ett presentkort från Ebay. 30$

Harbour Master - kul som fan. Samma som Flight Cntr HD men roligare. Och gratis.

Photogene - mycket bra bilbehandlingsprogram. Ett miniPhotoshop. Beskär, vrid, filter, färgkorrigeringar etc. Ett par tior.

Adobe Ideas - Skissa med mycket fin vektorgrafik. Jobba vidare med teckningen I Illustrator. Ett måste att ladda hem. Gratis.

Goodreader - Smart program för att hämta filer från mail, dotMe, Dropbox etc. Också detta ovärderligt pga iPaddens sugiga filhantering. Ett par tior.

Airvideo - Streama filmer från en stationär dator. Funkar superbra. Filtypen spelar ingen roll, programmet konverterar on the fly. Ett par tior.

iTeleport - Styr din dator från iPadden. Funkar strålande bra. En hundring.

Zinio - Prenumerera eller köp lösnummer av internationella tidningar, typ Macworld. Gratis + tidningspriset.

1000 design classics - Bok med världens bästa design I härligt frän förpackning. En hundring eller två?

Net News Wire - Bra RSS-läsare.

Evernote

Ursprungligen av AxelM:

Adobe Ideas - Skissa med mycket fin vektorgrafik. Jobba vidare med teckningen I Illustrator. Ett måste att ladda hem. Gratis.

Stålande tips! Tack!

Senast redigerat 2010-05-30 08:45
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-13 20:46

Design classics måste jag kolla in!

Blir riktigt avundsjuk när jag läser den här tråden... Hur ska jag ha råd med både ny iPhone och iPad i år? Blir att dra åt svångremmen.

Ursprungligen av Capeman:

Blir riktigt avundsjuk när jag läser den här tråden... Hur ska jag ha råd med både ny iPhone och iPad i år? Blir att dra åt svångremmen.

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Det är riktigt farligt att vara inne på 99 och läsa. Oroar mig mer och mer för mögel i trossbotten eller röta i parketten! Snabla dreglande hela tiden!

Ursprungligen av Bluestreak:

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Det är riktigt farligt att vara inne på 99 och läsa. Oroar mig mer och mer för mögel i trossbotten eller röta i parketten! Snabla dreglande hela tiden!

Hahaha skoja inte!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-13 23:10

Förutom program som redan nämnts så har jag köpt SoundHound. Programmet som vet vilken sång du nynnar på eller lyssnar till. Presenterar sedan din sång tillsammans med text, video, artist mm
Kul tävling är att försöka få SoundHound att känna igen en sång man sjunger på kortast möjliga tid. Min systerdotter leder, efter fyra sekunder visste programmet vilken sång hon sjöng!

Jag har också köpt Converter - The Unit Converter som jag tycker är både enkel, bra och snyggt. Den omvandlar 16 olika kategorier, valuta, vikt, temp mm Har testat många olika omvandlare men tycker nog att denna är den bästa till iPad.

Planets är kul också, säkert ett avancerat program för blivande austronater men jag nöjer mig med att snurra på vårt jordklot så att jag kan se det från olika håll och se var det är skugga och var solen lyser. Det är verkligen läckert!

Labyrinth 2 HD köpte jag. Stor besvikelse. Jag ville ha ett "vanligt gammalt hederligt" labyrintspel men det här är bara en massa konstigheter. Fult också. Vet att jag köpte ett fint labyrintspel i "trä" till min iPhone en gång. Ett sådant skulle jag vilja ha till iPad också. Säg till mig om ni hittar ett sådant!

Så har jag lagt in några små rit- och lekprogram som kan vara bra att ha om man träffar på småbarn, t.ex Animals som visar bilder på djur. Tar man på djuret så låter det. Inte särskilt snyggt dock, finns säkert finare om man söker.

AIM är ett snyggt chat-program

Och så naturligtvis ePrint som gör att jag kan skriva ut direkt från min iPad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-14 08:50

Nån som provat IM+ ? Jag kör adium på macen och skulle vilja ha liknande till iPad.

Ursprungligen av Eva:

Labyrinth 2 HD köpte jag. Stor besvikelse. Jag ville ha ett "vanligt gammalt hederligt" labyrintspel men det här är bara en massa konstigheter. Fult också. Vet att jag köpte ett fint labyrintspel i "trä" till min iPhone en gång. Ett sådant skulle jag vilja ha till iPad också. Säg till mig om ni hittar ett sådant!

Du vet att du kan göra egna banor, helt utan de nya funktionerna, så är det i iPhone versionen i alla fall.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-14 14:13
Ursprungligen av J THOMAS E:

Du vet att du kan göra egna banor, helt utan de nya funktionerna, så är det i iPhone versionen i alla fall.

Kan man? Vad bra

(Men jag tvivlar på att just jag klarar/ids/vill/orkar det)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-14 10:33

Labyrinth 2 på Iphone var ju grymt iaf. Sett fram emot detta massor på Ipad. Någon som kört det både på Iphone o Ipad som kan säga om det är sämre på Ipad o fulare? Vilket jag ej tror.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-14 15:10

Kolla här! Väldigt trevligt "Alice for the iPad". Finns i gratis Lightversion.
YouTube - Alice for the iPad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-15 05:45
Ursprungligen av Eva:

Kolla här! Väldigt trevligt "Alice for the iPad". Finns i gratis Lightversion.
YouTube - Alice for the iPad

För er som undrar så är boken inte den epileptiska vansinnesresa på LSD som videon gör gällande den är riktigt riktigt bra. Mina barn förpassade dessvärre vanliga böcker till stenåldern... Känns inte helt ok

  • Medlem
  • 2010-04-15 10:47

Har köpt spotify remote, besviken på den. Bara krånglig...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-14 17:55

Virtuose Piano är riktigt coolt.
Qiozk för att läsa svenska tidningar.

Plants vs. Zombies borde vara fantastiskt på iPad. Köööp! Mysigare spel får man leta länge efter. P vs. Z och Ramp Champ är ju bäst :). Ja, Ramp Champ finns väl kanske inte än för iPad.

Ni som har era iPads, fortsätt gärna och tipsa om bra appar! Jag har tagit hem en bunt appar från era tips, trots att iPaden lyser med sin frånvaro här hemma. Jo jag vet, inte så jätte smart, men det känns bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-17 19:57

Osäker på om appen nämnts redan men jag är så upphetsad att det âr svårt att hantera

Magic Piano!!!!!! Något coolare har jag aldrig sett, du kan välja olika layouter och sitter och leker en stund. Sedan undrar du vad knappen World gör - du klickar på den och en jordglob visar sig. Ok, vad är nu detta? Plötslig dyker det upp en prick och ett namn och du hör hur någon på andra sidan jordklotet vid namn Mary som spelar. Efter att ha lyssnat mig igenom detta en stund slås jag av hur otrolig duktiga alla verkar vara... Jag skulle ha tagit lektionerna när jag var yngre lite mer seriöst...

Men vänta, vad gör knappen Songbook? Jag öppnade den och valde Minutvalsen, plötsligt börjar en massa prickar regna ned på skärmen, lite som TapTap eller Guitar Hero för er som testat dessa appar. tryck på prickarna och Minutvalsen spelas.. Störtnice app från skaparna av Ocarina Fluit. För 7 kronor är denna app ett absolut måste!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-04-17 20:30

Fungerar abc appen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-17 22:57
Ursprungligen av fedi-93:

Fungerar abc appen?

Ja om du använder en VPN.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-04-17 23:55
Ursprungligen av 20hz:

Ja om du använder en VPN.

Och exakt hur gör man det på en iPad? :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-18 00:22
Ursprungligen av fedi-93:

Och exakt hur gör man det på en iPad? :/

Jag använder: http://www.witopia.net/

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-17 23:00

Tack för tipset FreddeB. Vilket program!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-25 12:13

Jag måste rekomendera iTap VNC client. Använder det för att styra mitt mediacenter (Mac Mini) Med rätt inställd brandvägg kommer jag åt min Mac Mini även utanför mitt egna nätverk.

I kombination med Air Video är detta en oslagbar kombination och jag behöver aldrig konvertera och lägga in filmer i min iPad - om jag inte ska flyga då

Bevaka tråden