Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är en 3G värd på andrahandsmarknaden?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köper ju nya Iphone i sommar och ska sälja min 3G till vän för halva marknadspriset (kompispris). Jag har kollat runt på nätet men blir inte klokare för det.
3G'an är i toppskick.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-14 09:33

1500:-

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-14 09:47

i alla fall max 2000

OK. Så lite. Då ger jag bort den :-).

Ursprungligen av Zimmerman:

OK. Så lite. Då ger jag bort den :-).

Gör det. Det är mycket roligare.

Nu tänkte du kanske ge den till en polare som kan betala för sig, men annars är det ju roligare att ge den till småsyskon, eller till och med föräldragenerationen som annars kanske inte skulle komma över en.

Den uppenbara lyckan (hos småsyskon), eller den något fördröjda, barnsligt förtjusta "a-ha"-upplevelsen hos föräldrar som inte trodde den var något för dem är väl värt de 1500 kronorna...

Byt mot pizza!

• Medlem
  • Västerås
  • 2010-04-14 11:59

Allt beroende av referenser. På Tradera verkar 3000 kr inget konstigt för en 3G 16GB...

Min polare sålde sin för 1200.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-14 14:06

Anledningen till att den inte blir värd så mycket är såklart på grund av att det snart är gamla, gamla modellen och inte bara gamla modellen

• Oregistrerad
  • 2010-04-14 22:22
Ursprungligen av Tangen:

Anledningen till att den inte blir värd så mycket är såklart på grund av att det snart är gamla, gamla modellen och inte bara gamla modellen

en Volvo 850 är gamla, gamla, gamla, gamla, gamla, gamla modellen men nog faan är den värd mer för det. Värde sätts ju BARA av den som är köpare, ingen annan.

Ursprungligen av studiox:

en Volvo 850 är gamla, gamla, gamla, gamla, gamla, gamla modellen men nog faan är den värd mer för det. Värde sätts ju BARA av den som är köpare, ingen annan.

Exakt. På det sättet tycker jag att Tradera är en ganska bra värdemätare, även om jag tycker det är konstigt att folk är villiga att betala mer för en Magic Mouse på Tradera än på apple.se.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-15 04:16
Ursprungligen av Capeman:

Exakt. På det sättet tycker jag att Tradera är en ganska bra värdemätare, även om jag tycker det är konstigt att folk är villiga att betala mer för en Magic Mouse på Tradera än på apple.se.

LOL, Traderaköpare är helskumma

• Oregistrerad
  • 2010-04-15 12:24
Ursprungligen av Capeman:

Medianpriset på en 3G ligger ju på blocket också kring 3k där dom billigaste 8G modellerna ligger runt 1700-2000.

Fö. så ligger HTC Hero på runt 3k också, en modell som inte heller är den nyaste ( har väl kommit en 3-4 stycken efter Hero). Så det är inte bara Apple som har "höga" priser!

Ursprungligen av studiox:

Medianpriset på en 3G ligger ju på blocket också kring 3k där dom billigaste 8G modellerna ligger runt 1700-2000.

Fö. så ligger HTC Hero på runt 3k också, en modell som inte heller är den nyaste ( har väl kommit en 3-4 stycken efter Hero). Så det är inte bara Apple som har "höga" priser!

Håller med. Man kan antingen fynda eller ruinera sig på Tradera. Men det är ju de facto vad folk betalar, så...

1
Bevaka tråden