Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HTC Tattoo / S.E. X10 mini bättre partner till iPad wifi än en iPhone?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är i följande situation: tänker skaffa iPad wifi, och vill ha uppkoppling även utanför wifi.

Som jag ser det är enda möjligheten (om man inte vill jailbreaka sin iPhone)
är att skaffa en HTC Tattoo / S.E. X10 mini (alltså en billig turbo3g med wifidelningsmöjlighet - vilket jag tror bägge dessa klarar), eller har jag fel?

Har ingen iPhone idag, men är på g att skaffa ny telefon. Vill helst ha iPhone, men som partner till iPad verkar den inte optimal i detta avseendet. Tänker jag rätt eller fel?

---------

(eventuellt struntar jag i paddan och skaffar enbart en iPhone med OS4 när den kommer, det kanske ändå är bättre även om man skulle sakna iPad...)

Öh.

All koppling mellan iPad som gäller koppling av det ena med det trdje kommer ju främst göras för iPhone.
Appar för att flytta filer. Det finns redan nu en app som fjärrstyr iPhones kamera från iPad osv.

Vore det inte bättre skaffa iPad 3G med Wifi, 3G och GPS ?

Allt som heter Android lirar ju inte något vidare med macen i övrigt.
iPhone sätter du i hållaren och klickar på sync.

Sant är som du skriver att i just DET avseendet så är den inte optimal ihop med iPad/Wifi, men på 300 andra punkter är nog iPhone att föredra om du använder Mac.

du kan också skaffa ett 3g-modem som delar ut sin uppkoppling via wifi.

Finns det inte ngn pryl som heter Mifi eller ngt sånt som gör sånt här?

Ursprungligen av Goflorp:

Finns det inte ngn pryl som heter Mifi eller ngt sånt som gör sånt här?

Tänkte på samma sak. Hittade ett par referenser om att 3 skulle sälja den, men på deras hemsida finns den inte just nu. Om jag inte missade den helt då förstås. Dock verkar Huawei B260a göra samma sak. Kanske är det ett alternativ?

Ursprungligen av Bluestreak:

Tänkte på samma sak. Hittade ett par referenser om att 3 skulle sälja den, men på deras hemsida finns den inte just nu. Om jag inte missade den helt då förstås. Dock verkar Huawei B260a göra samma sak. Kanske är det ett alternativ?

Är inte det bara ett samlingsnamn för enheter som delar ut 3g nätet till wifi? Så har jag tolkat det iaf så B260a är ju isf en myfi, mifi, miwi eller vad det nu tusan heter

Ursprungligen av poseidon84:

Är inte det bara ett samlingsnamn för enheter som delar ut 3g nätet till wifi? Så har jag tolkat det iaf så B260a är ju isf en myfi, mifi, miwi eller vad det nu tusan heter

Hm. Har för mig att det är en specifik produkt med det namnet, men du har säkert rätt. Jag blir lätt vilsen med alla dessa termer högt och lågt, samt alla produktnamn som är snarlika.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-04-14 18:04

Akta dig för Android-mobiler och i synnerhet Sony Ericssons med sina oanvändbara touchskärmar. Användarupplevelsen är bedrövlig.

Jag använder ett litet program som heter Mywi på min iPhone 3Gs som gör den till en liten wifi-hotspot. Exakt vad du söker. Fungerar strålande bra med min iPad de få gånger man saknar wifi.

Kräver jailbreak dock.

MyWi - Rock Your Phone

1
Bevaka tråden