Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är iPad forumet, Arvid ny knapp tack =)

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Egen knapp/avdelning låter vettigt. Det tror jag kommer att behövas.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-30 22:09

Det är klart att "grabben" ska ha en knapp!!!

Ipad ska ha en egen

Det som många inte ser i denna tablet är alla möjligheter den har
den har en egen personlighet som kommer att visa sig i alla möjliga applikationer och användnings området som vi inte har en hum om
den kommer at vara så persoligt att folk kommer att gå på av väjnings kliniker för att bli av beroandet av Ipad
visa länder kommer att införa förbud det kommer att klassa som knark
ni får se

kanske Apple tar fram bootcamp för os x och Windows 7
för den så är lyckan är enormt hadde jag pengar så köpte jag alla Apple aktier som jag kunde

Senast redigerat 2010-02-01 13:17

Klart att iPad skall samsas med iPod Touch.
Annars måste vi ju ha egna forum för alla olika skärmstorlekar.
iMac17,20,21,24,27
Macbook 14,17 osv. Går inte.

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-01 13:13
Ursprungligen av Firechild:

iMac17,20,21,24,27

Nu förstår jag inte hur du tänker. Det är ju samma produkter men med olika storlekar. Ipad är ju väldigt tydligt en egen produkt, och inte en ipod touch!? Nog för att den kan verka ha väldigt liknande användningsområden, men finns mkt med Ipad som inte finns tillgängligt för en Touch tex. eböcker är väl de mest uppenbara fallet.

Ursprungligen av Firechild:

iMac17,20,21,24,27

Du talade just om för oss alla att du inte har riktigt koll på den här prylen och att du som många andra tror att det är en "förstorad Touch". Inget kan ju vara mer fel.

Ibland gör Apple produkter som svänger runt ett hörn 90 grader och alla andra fortsätter rakt fram. Ingen fattar riktigt vad som hände.
Apple har helt plötsligt tänkt utanför "boxen" och skapat en ny "box".

Skall vi slå vad om att nästa år försöker ALLA (Asus, HP, Dell, etc) komma med sina plattor, när Apple har definierat vad den nya "boxen"...
Problemet är att DERAS användargrupp fortfarande inte kommer ha fattat ett skit och tror att om de bara får Windows7 med penn-stöd i så kommer allt bli bra.
Det kommer bli som Netbooksen, en totalt omöjlig produkt som ingen kommer använda mer än en vecka. Alla på hela skolan köpte ju dessa Netbooks som alla har med i Max 3 dagar.

Sett till innehåll, möjligheter osv är den 1000 mil från en Touch.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-04 11:24
Ursprungligen av Goflorp:

Du talade just om för oss alla att du inte har riktigt koll på den här prylen och att du som många andra tror att det är en "förstorad Touch". Inget kan ju vara mer fel.

Ibland gör Apple produkter som svänger runt ett hörn 90 grader och alla andra fortsätter rakt fram. Ingen fattar riktigt vad som hände.
Apple har helt plötsligt tänkt utanför "boxen" och skapat en ny "box".

Skall vi slå vad om att nästa år försöker ALLA (Asus, HP, Dell, etc) komma med sina plattor, när Apple har definierat vad den nya "boxen"...
Problemet är att DERAS användargrupp fortfarande inte kommer ha fattat ett skit och tror att om de bara får Windows7 med penn-stöd i så kommer allt bli bra.
Det kommer bli som Netbooksen, en totalt omöjlig produkt som ingen kommer använda mer än en vecka. Alla på hela skolan köpte ju dessa Netbooks som alla har med i Max 3 dagar.

Sett till innehåll, möjligheter osv är den 1000 mil från en Touch.

Bra talat, Goflorp!

Visst ser den ut som en förvuxen iPod Touch nu, men vänta bara....

Jag "röstar" också för en egen knapp.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-01 13:28

iPad må vara mer än en stor iPod touch, men både iPod touch, iPhone och iPad är iPhone OS-produkter. Det skulle således inte vara mer ologiskt att samla dessa under en "iPhone OS"-kategori än det är att ha Mac Pro och MacBook Air i samma "Mac"-kategori.

iPod classic, nano och shuffle är däremot helt andra saker än iPod touch och iPad, så att sammanfatta det totalt med "Mobila enheter" kanske inte skulle funka.

Detta får en förresten att fundera på om inte Apple borde strukturera upp det mer och ger systemet ett ordentligt namn, typ "Apple Touch OS" eller något sådant, samt kanske byta namnet på iPod touch till iPad mini då den är mer iPad än iPod.

• Oregistrerad
  • 2010-04-14 22:20
Ursprungligen av Rajje:

iPad må vara mer än en stor iPod touch, men både iPod touch, iPhone och iPad är iPhone OS-produkter. Det skulle således inte vara mer ologiskt att samla dessa under en "iPhone OS"-kategori än det är att ha Mac Pro och MacBook Air i samma "Mac"-kategori.

Medhåll. Det verkar inte logiskt att varje ny "häftig" produkt ska få en egen shortcut. Jag tycker min macpro är det bästa som hänt mig, men jag förväntar mig ingen knapp för det.

Sedan är ju "MAC" kategorin inte en produktkategori utan en samlingskategori, dom andra kategorierna är ju där just för att underlätta för besökarna inte för att det är korrekt utifrån ett apple perspektiv. Då borde det finnas en ipad kategori, men även en macbook eller imac kategori då dessa prylar är way more populära än ipad.

Ursprungligen av studiox:

Medhåll. Det verkar inte logiskt att varje ny "häftig" produkt ska få en egen shortcut. Jag tycker min macpro är det bästa som hänt mig, men jag förväntar mig ingen knapp för det.

Sedan är ju "MAC" kategorin inte en produktkategori utan en samlingskategori, dom andra kategorierna är ju där just för att underlätta för besökarna inte för att det är korrekt utifrån ett apple perspektiv. Då borde det finnas en ipad kategori, men även en macbook eller imac kategori då dessa prylar är way more populära än ipad.

Näe. Hårdvarumässigt borde det finnas samma kategorier som på apple.com, d v s Mac, iPod, iPhone och iPad.

• Oregistrerad
  • 2010-04-15 15:25
Ursprungligen av Capeman:

Näe. Hårdvarumässigt borde det finnas samma kategorier som på apple.com, d v s Mac, iPod, iPhone och iPad.

Och Itunes i så fall

Ursprungligen av studiox:

Och Itunes i så fall

Det var därför jag skrev "hårdvarumässigt". Mjukvara kan man ju diskutera...

• Oregistrerad
  • 2010-04-15 19:16

Det var därför jag skrev "hårdvarumässigt". Mjukvara kan man ju diskutera...

Vad är skillnaden? Finns väl populär mjukvara med?

Ja, det är antagligen rätt.

ett företag som Apple med Stev jobb som drivande kraft
gör inte en produkt bara för att det går
och än mindre än att byter ut liten skärm till ett större
och sen vill lura alla att köpa
Ipad fyller ett behov som många företag försöker hitta konceptet
Apple med steve har hittat den
pek touch os med lagom stor skärm som det går att se större del av en sida
som det går att läsa på nära håll och ha översikt över hela sida
är given
Ipad är likadant produkt som första mac os och dator kom
då hadde försökt göra fönster hantering enklare

Apple lyckades med sin fönster hanterings man slapp DOS
samma sak hände med unix och linux
Apple lyckades gömma den och vi fick mac os x
iPhone os är i samma klass alla vill göra en telefon med Windows
Apple klarade av det

Ipad är en kombination av alla dessa invationer
den är det enda person dator med rätta
den kommer att vara som gammla sifferdisk ring telefonen i början analoga older
med klar skyllnad!
den är digital data olders telefon analoga lurens Digitala Sådan

jag är troligt såld på den

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-02-01 22:06

Egen knapp såklart!

• Medlem
  • 2010-02-01 22:46

Nu finns 99.se/ipad, och den är synlig som underkategori under /ipod och /iphone.
Knapp kanske det blir senare. Det får Martin och Arvid avgöra senare.

• Medlem
  • Harestad
  • 2010-02-04 11:49

+1 för iPad-knapp

Vi drar igång 99.se/ipad/ som "knapp" så fort den är lanserad. Jag tror den stora smällen kommer då. Just nu skulle forumet se väldigt tomt ut.

Ursprungligen av Björnström:

Vi drar igång 99.se/ipad/ som "knapp" så fort den är lanserad. Jag tror den stora smällen kommer då. Just nu skulle forumet se väldigt tomt ut.

Nu är det ju ett tag sen iPad lanserades och den här tråden har inte sett någon aktivitet på snart två månader - ingenting har hänt. Jag tycker iPad är värd att få mer än bara ett subforum under iPhone - åtminstone borde den väl få en egen knapp? Diskussionen är väl värd att tas igen, eller hur?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-14 21:18

Nu är det ju ett tag sen iPad lanserades och den här tråden har inte sett någon aktivitet på snart två månader - ingenting har hänt. Jag tycker iPad är värd att få mer än bara ett subforum under iPhone - åtminstone borde den väl få en egen knapp? Diskussionen är väl värd att tas igen, eller hur?

Jag håller med, vi vill ha en knapp!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-22 16:39

Superbra beslut!

Hyllas...

instämmer. knapp knapp knapp!

• Medlem
  • Täby
  • 2010-04-14 22:07

Knapp!

• Medlem
  • 2010-04-14 22:35

Instämmer knappt.

egen knapp!

Jamen ge er mu. Klart iPad skall ha en egen knapp, det är ju en helt ny kategori pryl och den säljer som smör, alla driker efter en och då sitter ni här och fjuttar er...

Nja, jag vet inte, skall den ha de? Är det LOGISKT?

Skit i logiken, iPad kommer från Apple och är det mest nyskapande de senaste 25 åren bjutt på i den här industrin. Istället för att cementa vad alla Apple-haters överallt uttrycker "det är ju bara en uppblåst iPod touch ju..." så kan vi väl visa att den tar sin egen plats.
Sitta och vela om vad som bör sig, är logiskt och plats finns ju.
ge MacBook respektive macPro egna knappar med då - finns det bara plats så.

Ytterligare två månader med total tystnad från Björnström. Vad händer? Vad är den allmänna statusen på uppgradering av 99.se? Får vi en mobil variant som vi talat om i säkert snart tre år? Många frågor, inga svar.

• Medlem
  • Harestad
  • 2010-07-05 14:39

Ytterligare två månader med total tystnad från Björnström. Vad händer? Vad är den allmänna statusen på uppgradering av 99.se? Får vi en mobil variant som vi talat om i säkert snart tre år? Många frågor, inga svar.

Han skrev ju att iPad-knappen kommer så snart iPad är lanserad. Och då antar jag att han menar i Sverige, eftersom att att trycket inte lär vara som störst innan dess.

Ropen skalla, iPadknapp till alla!

Bevaka tråden